سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم در وبینیار آموزشکده خاتم الانبیاء زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 59 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1400.03.25
 
حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در وبینیار با مضوع ضرورت شرکت پُر شور مردم در انتخابات وانتخاب اصلح در محل آموزشکده خاتم الانبیاء زرند مورخه1400/03/21




سخنرانی در وبینیار آموزشکده خاتم الانبیاء با موضوع حضور پر شور مردم در مورخه1400/03/21


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله ،یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

امروز بسیار خرسندو خوشبختم که در خدمت ریاست محترم دانشگاه جناب مهندس عرب پور ومعاونین محترم وهمه دانشجویان عزیز هستم . خدای متعال را براین نعمت شکرگزارم .

پیشگویی ملت ایران در آیات و روایات:

ما درآستانه جهادی عظیم و بزرگ وهمه جانبه قرار داریم، خدای تبارک وتعالی در قرآن مجید اوصافی را برای ملت ایران بیان کرده است و در سوره های مختلف از ملت ایران نام برده است، از جمله این آیات، آیه ای است که من خدمت شما بزرگواران تلاوت می کنم که یکی از مصادیق مهم این آیه کریمه ملت بزرگ ایران است خدای تبارک وتعالی می فرماید: « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ۚ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ » (1)آیه را برای شما بزرگواران ترجمه کنم، خدای تبارک وتعالی خطاب به مسلمانان صدر اسلام ، مسلمانانی که در رکاب رسول خدا (ص)هستند ،می فرماید: اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! اگر از دین خدا روی گردان شوید و از اسلام ناب را که رسول خدا آورده فاصله بگیرید، ضرری به دین خدا وارد نمی شود ،چون خدای تبارک وتعالی در آینده دور قومی می آورد که «يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ» خدا آنها را دوست دارد و آنها هم خدا را دوست ‏دارند، «أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ » با مؤمنان افتاده (مهربان و رئوف هستند) «أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ » و با كافران سختگيرند (زمینی که آب درآن فرو نمی رود می گویند "ارض الاعزاز" ، أَعِزَّةٍ به قدری اینها سفت هستند که دشمن در آنها نمی تواند نفوذ کند.یک سد فولادی در مقابل دشمن هستند.) «يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ »« در راه خدا جهاد مى‏ كنند «وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ » و از ملامت هيچ ملامتگرى نمى‏ترسند. «ذَلِكَ فَضْلُ اللّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاء» و خدا بخششى گسترده و فضلى بى پایان دارد . این عنایت خداست و به هرکس که بخواهد می دهد. هرملتی که شایستگی داشته باشد و هرملتی که همراهی کند و از راه ومقصد الهی برنگردد وهرملتی که وفادار وحامی دین خدا باشد،خدا آن ملت را برمی گزیند وخدای تبارک وتعالی ملتی را می آورد که این اوصاف را دارند، خداوند علیم است وعلم دارد و می داندکه کدام ملت این شایستگی دارد و دارای این اوصاف است. بعد از نزول این آیه ، از رسول خدا(ص) سوال شد که این قوم جایگزین چه کسانی هستند؟ « فضرب بیده على عاتق سلمان» پیامبرخدا(ص) دست بر ران پای سلمان زدند وفرمودند: « هذا و ذووه... » سلمان وهمشهریان اوهستند(2) و بعد پیامبر فرمودند : « لَوُ کانَ الإِیمانَ مُعَلَقاً بِالثُرَیا لَنا لَهُ رِجالُ مِن أَبناءِ فارس» (3) اگر دین (و در روایت دیگرى اگر علم ) به ستاره ثریا بسته باشد و در آسمانها قرار گیرد، مردانى از فارس آن را در اختیار خواهند گرفت .

اکنون زمان یای دین خداست:

ایرانیان عزیز، قوم سلمان،ایرانیان سربلند یکی از اوصاف آقا ابوالفضل(ع)المحامی یعنی حمایت کننده و نگهدارنده است. از دیگر اوصاف اقا ابوالفضل العباس(ع) الوفاء و وفاداری است. برادران عزیز در ماه محرم شما برای آقا ابوالفضل العباس(ع) و امام حسین(ع) عزاداری می کنید و اظهارولایت پذیری وتولی می کنید واز دشمنان حضرت و از یزیدیان و کوفیان اظهار تبری می کنید ، و از کسانی که دست در دست سیدالشهدا قرار ندادند هم اظهار تبری می کنید ومردم کوفه را نفرین می کنیدکه چرا در زمانی که باید، ولی خدا ودین خدارا یاری نکردند. امروز هم روز یاری دین خداست، امروز روز یاری تولی است، امروز باید دست رد به سینه دشمنان خدا بزنید و از آنها تبری بجویید، مادرآستانه یک حماسه بزرگ ویک امتحان بزرگ قرار داریم .فکر کنیدو اندیشه کنید که چرا همه دشمنان ما یک کاسه شدند وتمام تلاش انها این است که مردم ایران درانتخابات حضو نداشته باشند و یا حضور کمرنگی داشته باشند، کسانی که هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و بهترین فرزندان این سرزمین را قطعه قطعه کردند و به شهادت رساندند ، امروز همه آنها پشت اندر پشت هم هستند، نفاق، سران استکبار، صهیونیستها و وهابیون باتمام توان ، پول خرج می کنند و درماهواره ها تبلیغ می کنند که ای مردم ایران چه فایده دارد که شما رای بدهید و چرا باید درانتخابات شرکت کنید؟ و دنبال این هستندکه مردم حضور کمرنگی درانتخابات داشته باشند. باید بصیرت داشته باشید، اینهادشمنان وطن ماهستند .حتی اگر اشکال وایرادی به برخی از مسائل داشته باشیم باید بدانیم ،اینهادشمنان وطن ودشمن ایران هستند.اینها دشمن اسلام ناب هستند وخواست آنها این است که ریشه ملت یران خشکانده شود.بنابراین وظیفه ما این است که از دشمنان تبری بجوییم و دست رد به سینه اینها بزنیم واظهار تولی کنیم همانطور مامردم کوفه را مردمی بی وفا می دانیم که از یاری ذریه حضرت زهرا دست برداشتند ، امروز روز امتحان ملت ایران و روز یاری کردن دین خداست .امروز روز حضور درپای صندوق های رای است ، حضور درپای صندوق رای یعنی من اسلام ونظام ولایت را قبول دارم ونکته بعدی انتخاب اصلح است با معیارایی که قبلا بیان شده است.هرکسی راکه اصلح تشخیص می دهیدآن فردرا انتخاب کنید ومهمتراز همه حضور حداکثری است ،حضور ما باید دشمن شکن باشد و دست رد برسینه دشمنان بزنیم تا بار دیگر جمهوری اسلامی رایاری کنیم .

ماندگاری انقلاب اسلامی :

همه انقلابهایی که در جهان به وقوع پیوسته است، بعد از گذشت مدتی خاموش شده است ولی چهل سال از نقلاب ما می گذرد و تمام هَّم وغَّم دشمن این است که انقلاب اسلامی که آتشفشان برپایی حق ،عدالت، آزادی و استقلال است ؛ خاموش شود ، هدف دشمن خاموشی نورالهی و قطع نورافشانی انقلاب از ایران اسلامی است،در زمان طاغوت ماهیچ بودیم و هیچ کس درجهان، ما را به حساب نمی آورد، امام بزرگوار دین خدا را آزاد کرد ،اسلام ناب راآزاد کرد، ایران را آزاد کرد و به ما استقلال بخشید و ما را مستقل و مسلط برکشورخودمان قرار داد. اینها را قدر بدانید، امروز دشمن میخواهد این را از ما بگیرد. من این سوال را مطرح می کنم ،اگر خدای نکرده جمهوری اسلامی شکست بخورد چه کسی برسرکار می آید؟ آیا پسر محمدرضاشاه را برسرکارمی آورند تا در ایران حکومت کند؟ خیر برادران ،خواهران اطراف کشور را نگاه کنید، استکبارجهانی ، امریکاییها و صهیونیست ها از رژیم منحوس عربستان حمایت می کنند ، رژیمی که یک سرسوزن مردمی نیست و حق و حقوق مردم راعایت نمی کند و انتخابات نمی شناسد .کسانی که مخالفین خود را با اره قطعه قطعه می کنند ، استکبار از اینها حمایت میکند و دنبال حکومت اسلامی عراق وشام هستندو از داعش حمایت می کنند و اعلام کردند داعش را خود امریکایی ها ایجاد کردندو به جان مسلمانان انداختند،اگر خدای نکرده جمهوری اسلامی شکست بخورد، منافقین سرکار می آیندو دیگر به ناموس وکشور ما رحم نمی کنند، بنابراین باید کوشش کنیم ، حتی اگر به وضع موجود هم ایرادی دارید، باحضور خود، وطن را حفظ کنیم وحضور پُر رنگ و ودشمن شکنی داشته باشیم .ما باید خدا را شکر کنیم که خدای تبارک وتعالی به ماتوفیق داده است که می توانیم نظام امامت رایاری کنیم و از نظام علوی واسلام ناب حمایت کنیم.

مردمی از مشرق قیام می کنند:

خدمت شما عرض کنم امیدها به ملت ایران بسته شده است ، پیامبر اعظم(ص) می فرماید: « یخرج الناس من المشرق فیوطّئون للمهدی سلطانه »(4) مردمی از مشرق(ایران) قیام می کنند و حاکمیت عدل ، عقل ،ظلم ستیزی و نجات مستضعفین را در عالم فراهم می کنند و زمینه حکومت مهدی(ع) را فراهم می سازند. این آن نقشی است که ملت بزرگ ایران دارد .

پیشگویی رسول خدا(ص) از فرزندان بنی هاشم

عبدالله ابن مسعود که از صحابه رسول خداست نقل می کند: « بینما نحن عند رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آله و سلم » هنگامى که حضور رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله شرفیاب بودیم،« إذا أقبل فتیه من بنى هاشم » گروهى از جوانان بنى هاشم از آنجا عبور مى‏کردند،(امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هم بین آنها بودند)« فلما رآهم النبى صلّى اللّه علیه (و آله) و سلم اغرورقت عیناه و تغیر لونه» همین که رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله آنها را دید، دیدگانش اشک آلود شد و رنگ چهره ی مبارکش تغییر کرد.« فقلت: ما نزال نرى فى وجهک شیئا نکرهه،» عرض کردیم: یا رسول الله! آرزو مى‏کنیم که هرگز چهره ی شما را غمناک و متأثر نبینیم! (این چه غمی بود که وقتی جوانان بنی هاشم را دیدید به دل شما نشست؟ و تا این حد ناراحت شدید) « فقال:إنا أهل بیت اختار اللّه لنا الآخره على الدنیا، » فرمود: ما خاندانى هستیم که خداى تعالى آخرت را به جاى دنیا براى ما برگزیده است ؛« و إن أهل بیتى سیلقون بعدى بلاء و تشریدا و تطریدا » و من یقین دارم پس از درگذشت من، اهل بیتم گرفتار شکنجه ی امّتم قرار مى‏گیرند ، طوری که آنها را از پاى درمى‏آورند و از شهرى به شهرى و از مکانى به مکان دیگر، آواره‏ مى‏ سازند. و این رفتار را همواره ادامه مى‏دهند. « حتى یأتى قوم من قبل المشرق معهم رایات سود» تا هنگامى که مردمى از جانب مشرق با پرچمهاى سیاه ظهور مى‏کنند، و به این ظلم پایان می دهند. (5)
امروز ملت ایران قیام کرده است تا به ظلم به اهل بیت پایان بدهد و اسلام ناب را حاکم کند. البته انقلاب ما دچار مشکلاتی شده است و دچار نفوذ عده ای غربزدگان قرار گرفته است که اجازه ندادند اسلام ناب باهمه ابعادش در کشور پیاده شود، ما انقلاب ساالمی داریم ولی هنوز دولت کاملا اسلامی نداریم، امروز ما در آستانه ایجاد یک دولت اسلامی هستیم تابتوانیم مملکت اسلامی و جهان اسلامی را که زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر(عج) است، یاری کنیم. بنابراین حضور من و شما مهم است، نگاه کنید جمهوری اسلامی چه کرده است؟ رای من وشما با رای بزرگان مملکت ، هیچ فرقی نمی کند. میزان تاثیر رای رهبر انقلاب و رای رئیس جمهور با رای یک پیرمرد در یک روستای دور افتاده یکسان است ،بنابریان همه ما بایددرسرنوشت کشور خودشرکت کنیم. بنابراین ضرورت دارد وصف المحامی والوفا را از حضرت ابوالفضل العباس داشته باشیم. ودرانتخابات پیش رو وفاداری کنیم و حضور پیدا کنیم واجازه ندهیم حتی یک نفرهم از خانواده نسبت به انتخابات بی تفاوت باشد و شرکت نکند، برای اینکه خدای نکرده اگر اتفاقی بیفتد و جمهوری اسلامی ضربه بخورد ، افرادی خطرناک چون داعش وکسانی که سربچه های شیعه را می بریدند و باآن ماشین های مدل بالای خودشان را باآن تزیین کردند، برما مسلط خواهند شد. در اینترنت جستجو کنید وعکسهای وهبایون را که ماشین های خودرا با سرجوانان شیعی تزیین میکردند را ببینید.

سفارش حضرت امام خمینی و امام خامنه ای در حضور حفظ میراث شهداء:

درپایان صحبت چندجمله از امام ومقام رهبری خدمت شما عرض میکنم ، بیایید دست یاری به ولایت و حضرت امام بدهید و انقلاب اسلامی ، این میراث امام وشهدا را با حضور خود در انتخاب حفظ کنید.

حضرت امام خمینی (ره) می فرماید: « اینک که به توفیق و تأیید خداوند، جمهوری اسلامی با دست توانای ملت متعهد پایه ریزی شده، و آنچه در این حکومت اسلامی مطرح است اسلام و احکام مترقی آن است، بر ملت عظیم الشأن ایران است که در تحقق محتوای آن به جمیع ابعاد و حفظ و حراست آن بکوشند که حفظ اسلام در رأس تمام واجبات است » در فرازی دیگر حضرت امام (ره) می فرماید : « و امروز بر ملت ایران، خصوصاً، و بر جمیع مسلمانان، عموماً، واجب است این امانت الهی را که در ایران به‌طور رسمی اعلام شده و در مدتی کوتاه نتایج عظیمی به بار آورده، با تمام توان حفظ نموده و در راه ایجاد مقتضیات بقای آن و رفع موانع و مشکلات آن کوشش نمایند. » (6)

رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: « هنر ملت ایران و مردم شهرها و حوزه‌های انتخابیه این است که دقت کنند، نگاه کنند، بشناسند اصلح را، بهترین را انتخاب کنند؛ بهترین از لحاظ ایمان، بهترین از لحاظ اخلاص و امانت، بهترین از لحاظ دینداری و آمادگی برای حضور در میدانهای انقلاب؛ دردشناس‌ترین و دردمندترین نسبت به نیازهای مردم را انتخاب کنند. (7) اینها معیارهایی برای شناخت اصلح است. و در فرازی دیگر فرمودند: « بهترین آن کسی است که درد کشور را بفهمد، درد مردم را بداند، با مردم یگانه و صمیمی باشد، از فساد دور باشد، دنبال اشرافی گری خودش نباشد. است »(8) و باز فرمودند : « در پیدا کردن نامزد مورد نظر دقت کنید. به کسی گرایش پیدا کنید که 1- به دین مردم، 2- به انقلاب مردم،3- به دنیای مردم،4- به معیشت مردم5- به آینده‌ی مردم و6- به عزت مردم اهمیت می‌دهد.» (9)

درانتخابات حضور حداکثری داشته باشید:

بنابراین جمعه آینده جمعه سرنوشت سازی است، ان شاءالله به خواست خدا آینده از آن شما جوانان است ، شخصیتی را انتخاب کنید که برای شما جوانان ارزش قائل شود. درچهل ساله دوم انقلاب رویکرد نظام به این است که جوانان مومن ومتدین حاکمیت پیدا کنند، ان شاءالله که شماهم با حضور باشکوه ، دشمن شکن ، وفادارانه وبا اخلاص خود پای صندوق رای برای انتخاب کاندید ونامزد مورد نظرخودحضور پیدا کنید . انتخابات شورای شهر و روستا هم بسیار مهم است، افرادی را انتخاب کنید که بتوانند برای پیشرفت شهرستان قدم بردارند، اداره شهر برعهده مردم قرارداده شده است افرادی متخصص ، متدین وکاربلد را انتخاب کیند تا ان شاالله مشکلات شهر یکی پس از دیگری حل شود. سربلند وموفق باشید

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته


پی نوشت:

1- سوره مبارکه المائدة ، آیه 54

2- قرب الاسناد، ص53، بحارالأنوار، ج64 ، ص175

3- بحارالأنوار، ج64 ، ص175

4-(بحارالانوار), ج۵۱/۸۷; (سنن), ابن ماجه, ج۲, حدیث ۴۰۸۸

5- سنن ابن ماجه ، ج۲، ص۱۳۶۶ ــ کنزل العمال ، متّقی هندی ، ج۱۴ ، ص۲۶۸

6- صحیفه امام خمینی ، جلد ۲۱ ، صفحه ۴۰۳

7- بیانات در دیدار مردم یزد / دی1386

8- بیانات در جمع مردم استان کردستان‌ / اردیبهشت 88

9- بیانات در مراسم شانزدهمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) / خرداد 84


http://yascms.ir/emam/gozaresh/khordad140055.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.