سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

ملت ایران پیروزمیدان/ توانمندی جوانان ایرانی در تولید واکسن

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 77 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1400.04.06
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه1400/04/04



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG




خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم» (1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا،شهدای والامقام شهرستان ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرمان شهید والامقام شهید عظیمی، سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،شهدای خدمت ، شهدای سلامت ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مؤمنین و مؤمناتی که اهل نماز جمعه بودند و از دنیا رفتند، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه در نمازجمعه ، از ستاد برگزاری نماز جمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها جناب حجت الاسلام محمدی ریاست محترم دادگستری که مطالب بسیار خوبی را بیان کردند، نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

نتیجه در راه خدا قدم برداشتن:

در آیه ای که ابتدای سخن خدمتتان عرض کردم خدای تبارک وتعالی می فرماید: هرکس یک قدم به سوی خدا بردارد خداوند هزار قدم به سوی او برمی دارد ، هرکس در زندگی شخصی خودش تصمیم بگیرد خدایی زندگی کند ، خدا نیز او را یاری می کند . هر امت و ملتی و هر کشوری تصمیم بگیرند در راه خدا و اجرای دستورات الهی قدم بردارند ، خداوند حتما آنها را یاری می کند و وقتی خدا، انسان را یاری کند او غالب و پیروز است وشکست ناپذیر می شود. در این آیه خدای متعال خطاب به مؤمنین می فرماید: « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا » ای کسانی که ایمان آورده‌اید! « إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم » اگر شما خدا را یاری کنید ، مطمئن باشید که صد در صد خدا شما را یاری می کند. « وَيُثَبِّت أَقدامَكُم» استوار قدم بردارید و اجازه ندهید قدم هایتان در زندگی بلرزد تا شکست ناپذیر شوید. اگر می خواهید در زندگی شکست نخورید و همواره پیروز باشید و خداوند شما را یاری کند ، همیشه با قصد قربت و برای رضای خدا و به قصد اجرای فرامنین الهی زندگی کنید و نتیجه را به خدا واگذار کنید. خدای متعال در قرآن می فرماید: « اِن یَنصُرکُمُ اللهُ فَلا غالِبَ لَکُم » (2) اگر خدا شما را یاری کند، هیچ کس بر شما غلبه نمی کند و نمی تواند شما را شکست بدهند، ملت بزرگ ایران از روز اول انقلاب و از زمان حضرت امام(ره) در جهت اهداف الهی و در جهت آرمان توحیدی قدم برداشته است، در همان جبهه و همان صفی بوده است که حضرت ابراهیم خلیل(ع) وحضرت موسی(ع)وحضرت عیسی(ع) حرکت کردند و حضرت محمد(ص) قدم برداشته است، ملت ایران همواره در جهت برآورده شدن آرمان اسلام ناب و ایجاد نظام اسلامی، حرکت کرده است. اگر مردم ایران حمایت نمی کردند ، حضرت امام (ره) به تنهایی نمی توانستند کاری انجام دهند، اگر مردم ایران در صحنه نبودند و دین خدا را یاری نمی کردند و با درک صحیح و اقدام به هنگام از انقلاب اسلامی حمایت نمی کردند، امام(ره) نمی توانست موفق شود و نصرت الهی و پیروزی شامل حال ما مردم نمی شد. مردم ایران و شما که بخشی از مردم ایران هستید ، مایه افتخار شدید، شما مردمی دارای بینش و درک صحیح از صحنه حق و باطل هستید، با اینکه امروز امام زمان در پس پرده غیبت است و ما دسترسی مستقیم به ایشان نداریم، ولی به جانشین ایشان دسترسی داریم وشما مردم انگار امام زمان حضور دارد به فرمان ولِّی و جانشین او هستید و درک صحیح از صحنه حق و باطل دارید و خیمه دشمن و خیمه حق را می بینند و به موقع اقدام می کنید.

حضور درانتخابات 28 خرداد نمونه حضور به موقع در صحنه ملت ایران:
یکی از اقدامات به موقع حضور در انتخاباتی بود که چند روز پیش برگزار شد،در این انتخابات ، شناخت صحیح ، اقدام به موقع و به هنگام ، نصرت الهی را شامل حال ما کرد، اگر بخواهیم بدانیم که درک صحیح و اقدام به هنگام چه اثری دارد باید به زمان سیدالشهدا نگاه کنید، نهضت توابین به رهبری سلیمان بن صرد که یکی از یاران سیدالشهدا بود همراه با حدود 5000 نفر که برای انتقام خون سیدالشهدا به میدان آمدند و سرانجام 5000 نفر جان دادند ، خون دادند و کشته یا مجروح شدند ولی چون از روز اول درک صحیحی نداشتند و روز اول نتوانستند جبهه حق و باطل وامام حق و باطل را درست تشخیص بدهند و سستی کردند و نتوانستند به موقع اقدام کنند و در لحظه ای که باید در صحنه باشند و محکم پای جریان حق بمانند وسیدالشهداء را یاری کنند در صحنه باشند نبودند وحضرت را تنها گذاشتند، نتیجه این شد که سیدالشهدا شهید شدند و آنها هم نتوانستند حضرت را یاری کنند . بعداز شهادت بود که متوجه اشتباه خود شدند و دور هم جمع شدند و توبه کردندو از خدا عذرخواهی کردند ولی وقتی سبو شکست جوش هم بخورد فایده ای ندارد. توابین بعد از حادثه کربلا قیام کردندو همه آنها هم شهید شدند ولی شما نگاه کنید شهدای کربلا و مقام شهدای کربلا کجا و شهدا و مقام شهدای توابین کجا !! مقام آنها قابل مقایسه نیست، مقام والای شهدای کربلا به دلیل درک و بینش صحیح داشتن از اوضاع و به موقع به میدان آمدن است، شهدای کربلا به موقع تشخیص دادند و به یاری سیدالشهدا شتافتند و به همین دلیل به چنین مقام والایی دست پیدا کردند ولی توابین لحظه ای که باید در صحنه می بودند حضرت را تنها گذاشتند، چه بسا اگر آنها هم همراه سیدالشهدا بودند، اتفاقات دیگری رقم می خورد و قیام کربلا منجر به شهادت سیدالشهدا نمی شد و حتی باعث پیروزی ظاهری سیدالشهدا می شد و نظام وحکومت اسلامی تشکیل می شد و مردم دنیا از برکات حکومت سیدالشهدا برخوردار می شدند اما توابین درشناخت حق و باطل دچار مشکل شدندو حضرت را یاری نکردند. ولی مردم ایران مردمی فهمیده ولایتمدار هستند هرچند سلایق مختلف سیاسی دارند ولی مردمی اهل تشخیص واهل شناخت دشمن هستند. اگر شما اندیشه های رهبر معظم انقلاب را در باب پیروزی نگاه کنید ، خواهید دید که پیروزی در ادامه انقلاب اسلامی قطعی است و شکی درآن نیست.

ملت ایران پیروزمیدان:

چند جمله از سخنان رهبر معظم انقلاب را یادداشت کرده ام که خدمت شما عرض می کنم، رهبر فرزانه انقلاب حتی سرسوزنی شک و شبهه در این که آینده انقلاب اسلامی درخشان است و پیروزی نهایی از آن ملت ایران است، ندارند و در سخنان خود هم به صورت صددرصدی و قطعی می فرمایند : ملت ایران پیروز میدان هستند. نمونه آن را خدمت شما عرض می کنم: رهبر معظم انقلاب در در دیدار بسیجیان فرمودند: « این جریان عظیم انقلابی در کشور دارند اهداف الهی را دنبال می کنند، ایجاد جامعه‌ی اسلامی را دارند دنبال می کنند، تحقّق شریعت الهی را در کشور دارند طلب و دنبال می کنند؛ پس کار خدا است، راه خدا است، نصرت خدا است؛ وقتی نصرت خدا شد، خدای متعال هم نصرت خواهد کرد، و وقتی خدای متعال نصرت کرد، «فَلا غالِبَ لَکُم » هیچ کس بر شما غلبه نخواهد کرد. » (3) مقام معظم رهبری هیچ شک و شبهه ای در ادامه پیروزی این نهضت و نصرت و یاری خداوند ندارند و می فرمایند: ملت ایران در همان مسیر و همان راهی که ابراهیم خلیل (ع) حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) وحضرت محمد (ص) قدم برداشتند ، ملت ایران نیز در همان مسیر حرکت می کنند و پیروزی قطعی است و از طرفی در چهل ساله دوم نگاه کنید ملت ایران روز به روز پیشرفت کرده است و قوی تر شده است و از طرف دیگر ، اردوگاه دشمن روز به روز به انحطاط ونابودی کشیده شده است . شما نگاه کنید دشمنی که در جنگ33 روزه مقاومت می کرد امروز به جنگ های 11 و 10 و3 روزه رسیده است که عقب نشینی می کند . به لطف الهی اهداف استکبار در خاورمیانه شکست خورده است، اینها همه زمینه سازی برای ظهور حضرت صاحب الامر(عج) است.

خدایا به حق محمد و آل محمد(ص)، مردمی را که پای صندوق های رای آمدندو باعث عزت و آبروی نظام جمهوری اسلامی شدند را ، در همه حال یاری بفرما.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی.

حماسه حضور مردم در پای صندوق رای:


در توصیه به تقوی ان شاءالله تقوی سیاسی را هم بیش از پیش مدنظر داشته باشید. روز جمعه گذشته یک حماسه بزرگ رقم خورد که باید از مردم بزرگ ایران و شما مردم شریف زرند تشکر کرد ، اولا از همه دست اندرکاران امرانتخابات، ستاداجرایی و نظارت و دستگاههای امنیتی و انتظامی و بسیج و همه عزیزانی که از اول وقت پای صندوق ها بودندوامور اجرایی و نظارت را بر عهده داشتند تا این حماسه بزرگ خلق شد، صمیمانه تشکر می کنم. در رأس همه کسانی که باید تشکر کنیم، مقام معظم رهبری هستند، این مرد بزرگ وحکیم که راهنمای ما بودند که در این جبهه متلاطم دشمن و جنگ احزاب به مردم امید دادند، تمام دشمن پشت در پشت هم ، سلطنت طلبها ، منافقین ،عوامل غربگرای داخلی ، کسانی که از انتخابات جا ماندند و قهر کردند ،کسانی که علنی تبلیغ کردند تا مردم درانتخابات حضور پیدا نکنند وکسانی که خاموش حرکت کردند، علنی سخن نگفتند ولی درعمل هم کشور را یاری نکردند ، جبهه استکبار با تمام انرژی به میدان آمده بودند، واقعا وحدت دشمنان عجیب بود، تمام دشمنان داخلی و خارجی پشت درپشت، دست در دست ، اعلام کردند که همه مردم از نظام ناراضی هستند و بیشتر از 20 درصد در انتخابات شرکت نمی کنند .گزارش یکی از منافقین را شنیدم که به زبان عربی به مردم عرب زبان می گفت شما پای صندوق رای حاضر نشوید و در انتخابات شرکت نکنید ، ادامه کار را به ما بسپارید. با تمام برنامه ریزی هایی که دشمن داشت و با همه ضعف در اجرایی که در برخی از شهرها بود که گزارش شده است ،( مردم ساعت ها پای صندوق های رای معطل ماندند برخلاف تذکری که مقام معظم رهبری در این ارتباط داده بودند) و باتوجه به حجم مشکلات و گرفتاریهایی که برای مردم ایجاد شده بود ولی حضور مردم، حماسه بزرگی را خلق کرد که یک نه بزرگ به دشمنان ایران اسلامی؛ دستگاه استکبار و پس زدن دشمنان بود. حضور مردم پای صندوق رای موجب شادی دل امام زمان(عج) و شادی امام و شهدا و شادی انبیا الهی شد. و دل جانشین امام زمان را خشنود کرد و نصرت الهی را نصیب ملت ایران کرد. مردم ایران خدا را یاری کردند ، خداوند هم آنها را یاری کرد و این پیروزی بزرگ نصیب مردم ایران شد وشخصیتی توانا ومدیری مدبر حضرت آیت الله رئیسی که سالهای سال است ، امتحان خودرا پس داده و هرکجا بوده ، خوش درخشیده است. مردم این شخصیت را با رای بسیار بالا انتخاب کردند باید از رقبای ایشان هم تشکر کرد که روز بعد از انتخابات به ایشان تبریک گفتند. نجابت به خرج دادند و در مجموع مردم با آرامش و امنیت پای صندوق رأی آمدند و درانتخابات شرکت کردند و شخصیت بزرگی مانند آیت الله رئیسی انتخاب شد که به همه تبریک عرض می کنم . همان طور که خودشان هم فرمودند که من رئیس جمهور همه هستم، چه کسانی که به من رأی دادند و یا به من رأی ندادند و یا حتی درانتخابات شرکت نکردند. من حق و حقوق آنها راهم مراعات خواهم کرد . به لطف الهی مردم شهرستان زرند هم گل کاشتند و 72درصد در انتخابات شرکت کردند ، اگر متوسط حضورکشوری در انتخابات 50 درصد باشد،مردم شهرستان زرند 22 درصد بالاتر از کشور است، مردمی که با درک صحیح و اقدام به موقع و به هنگام پای صندوق رای حضور پیدا کردند و رای دادند و دِین خودشان را به امام وشهدا ادا کردند و به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفتند ، درود بر شما مردم عزیز و دست اندرکاران اجرایی ونظارت ! خدا شما را حفظ کند که انتخابات باآرامش برگزار شد و انتخابات درشهرستان ما هم هیچ مشکلی نداشت از همان اول صبح همه چیز آماده بود وهمه پای کاربودند ، ما نقصی نداشتیم و همه هماهنگ بودیم، همه به عشق این که نظام الهی برنده و رو به رشد باشد و با این امید به صحنه آمدند و رأی دادند.

خواست مردم از رئیس جمهور جدید:

درود برشما مردم بزرگ و شریف ایران و انتظار این است که از رئیس جمهور منتخب همانطور که خواست مقام معظم رهبری است درخواست هایی داریم. اولین نکته این است که دولت جوان حزب الهی تشکیل بدهند که دوای درد کشور است ، نکته دوم ، ترویج فرهنگ رفاقت، تقویت امنیت و تضعیف دوقطبی های کاذب است که برای کشور مضر است. باید دوقطبی تضعیف شود تا برادری و رفاقت جای آن را بگیرد. در انتخاب دولت از نیروهای کارآمد جهادی و همدل استفاده شود ، این خواست تشکیلات نمازجمعه ومومنین در نماز جمعه ، از آقای رئیسی است.

درخواست دیگر دخیل کردن ظرفیت های کشور است،از ایشان می خواهیم تا از همه ظرفیت ها برای حل مشکلات استفاده کنند ،خصوصا حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و اینکه به حاشیه سازی ها کم اعتنا باشد و تمرکز و اولویت دولت را بر حل مشکلات کشور بگذارند.

شهادت مظلومانه شهید بهشتی 72 تن از یاران باوفایشان:


دوشنبه 7 تیر،سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت مظلومانه شهید بهشتی و 72 تن از یارانش (1360ش) است. به یاد دارم که در همان زمان مصاحبه ای با مادر دکتر بهشتی کردند، که مادرش گفت : جَّد ما به من گفت فرزندی راکه حامله هستی، آینده بسیار درخشانی دارد. بنابراین شما هرجایی نروید وهر غذایی را نخورید و سعی کنید همیشه دائم الوضو باشید و در دوران بارداری بیشتر قرآن تلاوت کنید. مادر گفت :من هم این توصیه را گوش کردم وقتی هنگامی که محمد حسین به دنیا آمد، همیشه با وضو به او شیر می دادم ، و هنگام شیر دادن هم قرآن می خواندم، اگر قران نمی خواندم ،محمدحسین شیر نمی خورد . بله شهید بهشتی از چنین مادری و باچنین تربیتی پرورش یافت، شخصیت والا شهید مظلومی که باآن قوت عقل و منطق و با قوت فکر ، یک تنه مشکلات کشور را حل می کرد .

اصل 110 قانون اساسی مدیون شهید بهشتی:

وقتی اقای پرورش در قم سخنرانی عمومی داشتند، می گفت وقتی می خواستند در مجلس خبرگان اصل 110 قانون اساسی را تصویب کنند ( اصل 110 اصل ولایت فقیه است ) ملی گراها اعتراض کردند که شما دنبال راه اندازی دیکتاتوری آخوندی هستید وما اجازه نخواهیم داد اصل 110 ولایت فقیه تصویب شود، بنی صدر از یک طرف و ملی گراها از طرف دیگر با تصویب اصل 110 مخالف بودند، نظام را امام به وجود اورده بود اما آنها مخالف بودند ، بحث و جدل در این رابطه بالا گرفت، عده ای شروع کردند به بد و بیراه گفتن، حتی گفته شد برخی از مجتهدین در مجلس خبرگان از بس توهین شد ، غش کردند. اداره جلسه در ظاهر به اسم آقای منتظری بود ولی در عمل مدیریت به دست آقای بهشتی بود، قانون اساسی ما مدیون شهید بهشتی است، اصل 110قانون اساسی که مهمترین ومترقی ترین اصل قانون اساسی است (در هیچ کجای دنیا مانند قانون اساسی نیست. قانون اساسی ما با ابعاد مختلف، مترقی ترین قانون جهان است) شهید بهشتی فرمودند با سرو صدا کاری پیش نمی رود، بعد از جلسه ، بنی صدر خواهد گفت که هیچکس نتوانست جواب من را بدهد، او معتقد به بحث آزاد است بنابراین یک نفر را انتخاب کنید تا پشت تریبون برود و با او بحث کند. همه گفتند شما آقای بهشتی بروید و با او بحث کنید. وقت گرفتند و ابتدا بنی صدر صحبت هایش راکرد وبعد آن نوبت آقای بهشتی شد که انواع و اقسام حکومتها را بیان کردند مانند حکومت شاهنشاهی وحکومت جمهوری و همه منفعت ها و مضرات حکومت ها را بیان کردند تا رسیدند به حاکممیت ولایت فقیه و همه منافعی راکه ولایت فقیه داشت بیان کردند . آقای پرورش می گفت بنی صدر مانند یک گنجشک در قفس شده بود و نمی توانست هیچ جوابی بدهد واین گونه بود که اصل ولایت فقیه تصویب شد . خدارحمت کنداین مرد بزرگ را . منافقین میدانستندکه چه مرد بزرگی را از ما گرفتند ، دستگاه قضا هم هرچه دارد از برکت این مرد بزرگ، شهید مظلوم شهید بهشتی دارد. نکات بسیار خوبی را جناب آقای محمدی گفتند که من تکرار نمی کنم.

توانمندی جوانان ایرانی در تولید واکسن کرونا:

نکته آخر که خیلی مهم است این است که درمورد واکسن ایرانی تبلیغ منفی می کنند ، ما از هرجهت در تحریم بودیم حتی همین واکسنی که در دنیا دست به دست می شود را هم با هزار مصیبت، مسئولین خریداری کردند. یکی از افتخارات جوانان عزیز کشور ما ساخت واکسن وطنی است ونشان "ما می توانیم" است. ایران جز پنج کشور برتر سازنده واکسن است ، واکسن ایرانی بی ضرر ترین و پُرخاصیت ترین واکسنی است که در دنیا ساخته شده است وبه زودی همه مردم ایران از واکسن ایرانی استفاده خواهندکرد و واکسیناسیون عمومی با واکسن ایرانی انجام می گیرد. این افتخار بزرگی است ولی متاسفانه دشمنان خارجی، مرتب برعلیه واکسن ایرانی تبلغ می کنند . خودمقام معظم رهبری هم فرمودند من از واکسن ایرانی استفاده می کنم و صبر می کنم هنگامی که نوبت به من رسید، واکسن خواهم زد.

خدایا به حق محمدوآل محمد عاقبت همه ماراختم بخیر بگردان.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه محمد،آیه 7

2- سوره مبارکه آل عمران، آیه 160

3- بیانات در دیدار بسیجیان / آذرماه 1398

http://yascms.ir/emam/gozaresh/tir14003.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/tir14004.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/tir14005.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/tir14006.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/tir14007.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/tir14008.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.