سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

برگزاری جلسه هم اندیشی ومطالبه گری با حضور امام جمعه زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 79 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1400.06.02
 
به همت بسیج دانشجویی زرند جلسه هماندیشی ومطالبه گری دانشجویی با حضور جناب آقای عسکرزاده مسئول دفتر بسیج دانشجویی وجمعی از دانشجویان بسیجی مورخه14000/5/31 در محل دفتر امام جمعه برگزار که در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) به پرسش ها ومطالبات دانشجوبان پاسخ دادند.




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه هم اندیشی با اعضای دفتربسیج دانشجویی مورخه1400/05/31



الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)؛ السلام علیک یا صاحب الزمان (عج)
اولا خدمت همه دانشجویان عزیز ، حضرتعالی وهمه برادران و خواهران بسیجی خوشامد عرض میکنم ؛ ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)راهم تسلیت عرض می کنم.

جایگاه امام جمعه در شهرستان :

درواقع سوالی که شما کردید جایگاه امامت جمعه، نزدیکترین جایگاه به ولی فقیه درهر شهرستانی است و از همه ارگانها نزدیک تر به امام جامعه ،جایگاه امامت جمعه است. در واقع همان شأنی که مقام معظم رهبری دارند ، در ایجاد وحدت وهمدلی و تبیین مواضع امام جمعه هم دارد. از آنجایی که امام جمعه امام جمع است و وصل به ولایت است شئون جمع جمعی دارد ، تا جایی که می تواند از تفرقه درشهرستان جلوگیری کند وحدت وهمدلی را در شهر ایجاد کند و به تبیین مواضع رهبر انقلاب بپردازد و مواضع ایشان را درخطبه ها تبیین کند و درجهت پیشرفت همه جانبه شهرستان چه مادی ومعنوی قدم بردارد و کمک حال مدیران ومسئولین باشد .یک موضوع دیگر این است که به نظرمن، همان طور که مقام معظم رهبری در عزل و نصب هادخالت نمی کنند، اگر امام جمعه هم دخالت نکند، بهتر می تواند مدیریت کند . ارتباط امام جمعه با مردم و جوانان در پیشبرد امر دینی و معنوی شهر هم جز برنامه های امام جمعه است.

مدیرجوان حزب‌اللهی علاج مشکلات کشور :

تقریبا بیت الغزل سخنان مقام معظم رهبری در بحث انتخابات، انتخاب دولت جوان حزب الهی بودکه ما هم در همان راهی که ایشان ریل گذاری کرده بودند، حرکت کردیم ومعتقدیم اگر قرار باشد تحولی درکشور ایجاد شود این تحول اسباب می خواهد وبدون اسباب این هدف به دست نمی آید واسباب آن استفاده از قشر جوان مؤمن حزب الهی است وباید دولت از جوانانی که پیشرفتهای متعدد را برای کشور ساختندو پیشرفتهای آنان در زمینه نظامی و موشکی دنیا را به تعجب واداشته است استفاده کند، جنگ را هم همین جوانان اداره کردند، اگر دولت هم دنبال تحول است سبب می خواهد و سبب آن هم جوانان هستند.بنده درخطبه های نماز جمعه بارها به این بحث پرداختم و کمتر خطبه ای بود که در آن این موضوع را بیان نکنم.حتی در بیان مطالبات مردمی از آقای رئیسی هم همین موضوع را عنوان کردم، وظیفه ماتبلیغ است اگر وزیر ، مدیران کل، استاندار و بخشدار از صنف جوان مؤمن حزب الهی باشد می تواند تحول ایجاد کند.این حرف د رکشور و درشهرستان ماهم حرف درستی است. منتهی ممکن است کسانی که تصمیم گیر هستند به حرف ما گوش ندهند ، دم از ولایت بزنندولی به حرف ما اهمیتی ندهندو مشورتی نکنند، والا اگر ما را طرف مشورت قرار بدهند خودمن واقعا اعتقادم براین است جوان مومن می تواند تحول ایجاد کند .

ارتباط امام جمعه با دانشگاه :

در موضوع ارتباط امام جمعه با دانشگاه ، برخی از دانشگاهها در مناسبت های مختلف، از ما دعوت می کنند ولی برخی از دانشگاهها اهمیت نمی دهند. اگر دانشگاه از بنده دعوت کند، حتما شرکت می کنم و صحبت می کنم . چنانکه برخی از دانشگاهها چندین نوبت از ما دعوت کردند، ماهم رفتیم واطلاع رسانی هم شد و وبینار هم داشتند ولی متاسفانه برخی از دانشگاهها اعتنا نمی کنند واهمیت نمی دهند ، خود من که نمی توانم زنگ بزنم و بگویم زمانی را اختصاص بدهید تا من در دانشگاه شما صحبت کنم،حتی بنده در دانشگاه آزاد درس و بحث داشتم که آن را قطع کردند، بنده در آنجا درس تفسیر داشتم که اجازه ندادند ادامه بدهم . سرکار خانم میرزایی هم فرد مؤمن حزب الهی هستند ولی جلسه هم نگذاشتند تا دراین مورد صحبت کنم. در مدتی هم که آنجا تدریس می کردم، پولی نخواستم و آنها هم چیزی ندادند ؛ وقتی دانشگاه کوتاهی کند، کاری از دست من بر نمی آید، مسئله این است که درست است امام جمعه باید سراغ همه برود ولی خاصیت امام یک جامعه مانند کعبه است ،مردم باید سراغ کعبه بروند والا کعبه که سراغ مردم نمی رود . من که نمی دانم کدام دانشگاه و چه زمانی و در کجا جلسه ویا برنامه دارد ولی اگر دانشگاه اهمیت بدهند و از ما دعوت کنند ، ما حتما شرکت می کنیم.مثلا چند وقت پیش آقای عسکرزاده دعوت کردند ماهم رفتیم ولی اگر دعوت نکنند ما کاری نمی توانیم بکنیم. مثلا سپاه ده شب برنامه داشت و از ما دعوت نکرد ، ما هم نرفتیم!

وحدت وهمدلی حول محور ولایت فقیه :

یکی از وظایف ما ایجادوحدت وهمدلی است، البته این به معنای این نیست مواضع تشکیلات شورای سیاستگذاری و مواضع ولایت در خطبه ها ذکر نشود ، درعین حال که ما معتقدیم اگر شهرستانی بخواهد پیشرفت کند باید مدیران ومسئولین ومردم آن شهر همدل باشند، چون اگر اختلاف باشدآن شهر پیشرفت نمی کند ،درعین حال مواضع رهبر معظم انقلاب را که برای رشد جامعه است تبیین می کنیم، مثلا در بحث انتخابات معیارهایی که مقام معظم رهبری بیان کردند رادرخطبه ها تبیین کردیم. این شهر قبل از ما دست اصلاحات بود واین موضوع قابل انکارنیست ولی تبیین مواضع مقام معظم رهبری این است اگر کسی هم فرضا مشی چپ داشته باشد ولی معتقد به ولایت باشد را طرد نکنیم. یکی اصول از کاری این است که درخطبه های بجای اینکه بحث چپ وراستی مطرح کنم، بحث ولایتمداری را مطرح کردم، بعضا فردی بودکه میگفت من چپ هستم و توهین به مقام معظم رهبری می کرد ولی بعدازآن قضیه مسئله جمع شد و اختلاف سلیقه چیزی است که پذیرفته شده است وگرنه بحث ولایتمداری با ذات تشیع ما گره خورده است کسی نمی تواند ادعا کند من شیعه امیرالمومنین هستم ولی درعصر غیبت ولایت جانشین امام زمان (عج) را قبول ندارم دراین وصرت در تشیع او شک است، بنده مواضع ولایت رابا صراحت در خطبه های نمازجمعه تبیین کردم. الان هم وجوهاتی که مردم به دفتر امام جمعه می آورند، درست است کم است ولی ازهمین مقدار هم 98درصد مردم مقلد مقام معظم رهبری هستند، تبیین واضع رهبری بسیار مهم بوده است وهمین که امام جمعه عامل اختلاف نشده است موجب شد تا تشخیص مردم در انتخابات بسیار بروز شود . اعتقاد من این است که در فضا ی گرد وخاکی ، تشخیص سخت است ولی وقتی فضا شفاف و واضح باشد، مردم هم انتخاب درستی خواهد داشت. شما حضور پرشور مردم را در پای صندوق های رای دیدید با اینکه مذاق شهردست دیگران بود ولی درانتخاب دولت قبل هم آقای رئیسی در شهرستان ما بالاترین رای را داشت که عجیب بود .

عدم دخالت امام جمعه در عزل و نصب های جزئی:

اینکه گفتم من در عزل و نصب های جزئی دخالت نمی کنم به این معنی است که من قبول دارم آقای عسکرزاده مسئول است بنابراین اگر بخواهد معاونی انتخاب کند من درانتخاب معاون او دخالت نمی کنم ، مثلا بخشدار انتخاب شده است می خواهد کار کند ،حق دارد نیروی خودش را انتخاب کند و در این جا هم دخالت امام جمعه معنا ندارد، ولی روی اصل پست های حساس من نظر دارم و کمک هم می کنم ، در بحث نماینده مجلس هم بنده خیلی کمک کردم ، در دور اول هم گفتم که به سراغ خانم شریعتی بروید ، ایشان دو دوره نماینده مشهد بوده است و توان دارد تا در این شهر هم کار کند ولی متاسفانه کسانی در زرند مدعی اصولگرایی هستند، 7-8 گروه هستند که یک گروه سنتی هستند، یک طیف احمدی نژادی هستند و کلا طیفهای مختلفی دارد وحدت رویه ندارند ،بنابراین مشکلاتی هم دارند و جمع کردن آنها واتفاق نظر انها خیلی مشکل است واختلاف دارند ولی درعین حال آنچه برای من مهم بوده است تبیین مواضع ولایت بوده است واینکه مردم با هر سلیقه ای دارند تابع ولی باشند، بدون مسائل و بحث های سلیقه ای و حزب و جناحی ؛ این امر در ذات تشیع ماست . فعلا هم که وزیر و یا استانداری تعیین نشده است ، گرچه گروههای مختلف درشهرستان مهره چینی کردند ولی هنوز نه وزیر ونه استانداری تعیین نشده است ، ماهم بیکار ننشسته ایم ان شاءالله بتوانیم کمک کنیم تا مدیران جوان مؤمن حزب الهی برسرکار بیاید ،من معتقدم که ان شاءالله این کار صورت بگیرد. بحث اول دخالت درانتصاب مسئولین بود که در دولت روحانی که از ائمه جمعه کمک نمی خواستندو بعد از انتصاب نامه می نوشتند که فلان روز مراسم تودیع ومعارفه فرمانداراست شما هم در مراسم شرکت کنید و ما هم در مقابل یک کار انجام شده قرار می گرفتیم، از این به بعد را نمی دانم، اگر از ما نظر یا مشورتی بخواهند ، ما هم افرادی رامی شناسیم ومشورت لازم رابه آنها خواهیم داد .

لزوم رشد معنوی کارگران کارخانه ها :


مسئله فولاد که شما معرفی کردید یک خطر است ماهم تاکنون چندین جلسه با مدیران کارخانه فولاد گرفته ایم و این مطلب را گوش زد کرده ایم، بله حرف شمادرست است ، جوانی که تادیروز یک میلیون هم پول نداشت، الان ماهانه 10میلیون پول دارد واگر از بعدمعنوی تقویت نشود می تواند عامل فساد شود و موجب شود این جوان به دنبال فساد برود، اعتیاد ،مشروب ومسائل دیگر که موجب می شود هم راندمان کار پایین بیاید و هم جوانان شهررا تباه کند. ما تا کنون چندین جلسه دراین باره برگزار کردیم، آخرین جلسه با حضور روحانیون شهرستان وجناب مهندس سهراب نژاد مدیرعامل فولاد بوده است که درخواست کردیم تا درکنار جذب رشته های مختلف در فولاد، تعدادی از روحانیون را هم جذب بشوند تا به صورت منظم در کارخانه نماز جماعت ومراسم دعا برگزار شود و این موضوع از دوجهت اهمیت دارد یکی اشتغال روحانیون شهرستان است که با تعطیلی مراسمات ومساجد در ایام کرونایی بیکار شده بودند ودیگری خود شرکت هم از لحاظ معنوی خودش را بازسازی می کنند که تا امروز پاسخی به ما نداده اند حتی من با مدیر بانک پاسارگادکه تامین کننده مالی فولاد است هم صحبت کردم چندین بار باآقای سهراب نژاد صحبت کردم و هم نامه نوشتیم وخطری را که شما می گویید به ایشان گفتیم که دراثر بی توجهی به امور معنوی هم راندمان کار شرکت پایین می آید و هم جوانان شهر خراب می شوند.بالاخره باید دراین موضوع فکری بکنند ولی تا الان جواب درستی به ما نداده اند ، حتی آنها ایاب و ذهاب روحانیونی را که برای اقامه نماز به کارخانه می فرستیم را تامین نمی کنند. این همه هزینه می شود در نهایت می خواهند یک کارت تژه به روحانی بدهند، این کسر شان است روحانی که نماز جماعت را برگزار می کند،کارت تژه بگیرد؟! منظور این است من هم حرف شما را قبول دارم و واقعا به فکر بودم وهستم وبازهم پیگیرمی شوم، ان شاءالله بتوانیم قدم دراین راه برداریم.جناب فرماندار گفته بودند حقوقرا کم کنند ولی ما می گوییم هم پول بدهید ولی در امور معنوی هم روی کارگران وکارمندان کارخانه کار کنید.

تخصیص اعتباری از کارخانه فولاد برای پیشرفت شهرستان:


تحول تدریجی است ، آقای رئیسی هم نمی تواند معجزه کند و یک دفعه همه چیز درست شود،اگر همه مردم در صحنه باشند کارها پیش می رود و الا ن باید تمام توان بگذاریم تا کارها درست شود. در مورد گرفتن اعتبار از کارخانه سوال کردیم گفتند: اینها پراکنده است ما یک وضعیت اجتماعی هم داریم ، آقای سهراب نژاد گفتند بخشی از آن دست خودماست که ما می توانیم بودجه بیشتری هم درخواست بدهیم، باید یک گروه از مسئولین شهرستان بنشینند وکار را تعریف کند و همه چیز مشخص باشد . مثلا امام جمعه وفرماندار بنشینید و بگویید هرقسمت شهر چقدر اعتبار می خواهد، ما دستمان دراین قصه باز است ومی توانیم جذب کنیم . لازمه آن این است یک هماهنگی بین فرماندار و امام جمعه ومراکز فرهنگی شهرباشد طوری نباشد فرماندار برای خودش درخواست کند و امام جمعه جداگانه درخواست بدهد که دراین صورت به هیچکدام هم اعتباری نمی دهند ولی اگر هماهنگ درخواست کنیم گفتند می توانند به ما کمک کنند. البته کارخانه هم با مشکلات یروبرو شده است و عملا تعطیل است چون می گویند روزها به ما برق نمی دهند و فقط شب میتوانیم یک مقداری کار کنیم، اگر وضع به همین منوال پیش برود شاید درآینده نتوانیم حقوق 7000 نیروی خودمان را تامین کنیم ومجبور به تعدیل نیرو شویم. بخاطراینکه برق روزها قطع است و فقط خواهش کردیم برق کوره بلند را قطع نکنند که اگر این یک دفعه سرد شود 6 ماه طول می کشد تادوباره گرم شود .بنابراین کارخانه هم مشکلات خاص خودش رادارد یا مثلا کارخانه فکور صنعت به خاطراینکه روز برق ندارند ، شب کار می کنند درعمل دارند زیان می دهندو نفع نمی برند . اگر وضعیت درست شود و اینها 24 ساعت برق داشته باشند آنها هم حاضر هستند کمک کنند ولی الان آنهاهم دربحران هستندوگفتنداگر اینطوری پیش برود ما حقوق نیروهای خودمان را هم نمی توانیم بپردازیم. برق فولاد کل کشور را دولت تامین می کند، کارخانه ها هم روز برق قطع است و فقط شب هم برق می دهند که مایه ضرر شده است، شرکت فکور صنعت می گفت 8-9 ساعت در شب به ما برق می دهند و تا دستگاهها راه بیفتد طول می کشد و دوساعت هم زودتر خاموش می کنیم تا در مسیر نمانند یعنی در کل 5-6 ساعت برق می دهند که درعمل یعنی هیچ.

مطالبه گری دانشجویان بسیجی از مسئولین :

شما ماهی یکبار جلسه بگذارید و از مسئولین شهر امام جمعه ، فرماندار و نماینده مجلس مطالبه کنید که دراین مدت چه کردید و پیشنهادات خودتان رابدهید و بگویید مثلا روی این قسمت چه می توانید بکنید ، ماهی یک جلسه خیلی موثراست. هر روز برای شما 16آذر و روز مطالبه گری باشد شما باید درصحنه باشید و حرف بزنیدو صحبت کنید وقطعا اگر مسئولین شهر بدانند جلسه مطالبه گری در پیش است حواسشان راجمع می کنند تا حرفی برای گفتن داشته باشند، واقعا اگر زندگی مردم درست شود مردم به نظام علاقمند می شوند، اگر خدای نکرده این دولت بیاید و برود و زندگی مردم درست نشود مردم از دین زده می شوند و به سمت دیگر مثلا ملی گرها و بی دین ها می روند که این خطر بزرگی است که جاتعه اسلامی ما را تهدید می کند ، بدین جهت مقام معظم رهبری هرسال بحث اقتصاد را مطرح می کنند. ما اگر اقتصاد را درست کنیم دنیا جذب اهل بیت می شوند ومردم دنیا نگاه می کنندکه نظام دینی می تواند زندگی مردم را درست کندو خودبه خود مردم جذب تشیع می شوند بنابراین باید به ایجاداشتغال جوانان کمک کنیم تا آنها بتوانند سرکاربروند وازدواج کنند و در شهرخودشان شاغل شوند.

الحمدلله درشهر ما پایه های درستی گذاشته شده است و می توان کار کرد و اوضاع بهتر ازاین خواهد شد، صنایع پایین دستی فولاد درآینده می تواند اشتغال زایی کند، اگر عده ای وارد باشند میتوانند شمشی که تولید می شود را به صنایع پایین دستی تبدیل کنند هرخانه و محله ای می تواند خودش یک کارگاه کوچکی باشد و بحث تولید رونق می گیرد. ان شاءالله همه کمک کنیم تا فرمانداری توانا ،دانا ، انقلابی وکار بلد روی کار بیاید. در پست های حساس دیگر هم مانند صنعت و معدن ،کمیته امداد ، جهادکشاورزی، مسکن و شهرسازی اگر نیروهای دلسوز و پای کاری باشند شهر به سمت پیشرفت حرکت خواهد کرد ولی آنچه ما می شنویم چند صدایی در شهرستان است که هرگروهی برای خودش است . اگر شما فصلی یک جلسه ای باکل مدیران شهرستان بگذارید نماینده مجلس و ما هم حضور داشته باشیم، مانند جلسات شورای اداری و از مجموعه مدیران ومسئولین شهرستان مطالبه گری بشود ؛البته مطالبه گری بازبان خوب و منطقی .اگر هم زبان تندو تیزی بود درکنار آن منطق باشد که دراین صورت می تواند موثر باشد و اگر مردم هم سوالی داشته باشند می توانند دراین جلسه بپرسند تا کارها به خوبی پیش رود.
ان شاءالله



http://yascms.ir/emam/gozaresh/31mordad14006.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/31mordad14007.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/31mordad14008.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.