سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

رفتار ما سازنده شخصیت ماست/رمزپیشرفت کشور وحدت بر محور ولایت است

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 96 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1400.06.21
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه1400/06/19



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والامقام شهرستان ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرمان شهید والامقام شهید عظیمی، سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وهمراهان، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، شهدای خدمت ، شهدای سلامت ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مؤمنین و مؤمناتی که اهل نماز جمعه بودند و از دنیا رفتند، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه در نمازجمعه ، از ستاد برگزاری نماز جمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

عوامل سعادت وخوشبختی انسانها:

عوامل سعادت و خوشبختی انسان در دنیا و آخرت چه می تواند باشد که دست ما را بگیرد. چه عواملی زندگی انسان را نابود می کند و باعث شقاوت و بدبختی می شود. اگر از فرهنگ قران برای عوامل خوشبختی و سعادت کمک بگیرم می بینیم که خدای تبارک وتعالی عوامل سعادت وخوشبختی انسان را در سوره مدثر بیان کرده است .این عوامل درگفتگوی انسانهای خوشبخت وسعادتمند و انسانهای اهل بهشت با انسانهای مجرم وتبهکار بیان شده است. تفاوت انسانهای خوشبخت با انسانهای تبهکار این است «كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رَهِينَةٌ » (1) هر كسى در گرو اعمال خويش است.

رفتار ما سازنده شخصیت ماست:

رفتارما شخصیت ساز است وباعث می شود روح و روان ما ساخته شود عملکرد ما گفتار ما وفکر و اندیشه ما سازنده شخصیت انسانی ماست. اعمال، انسان را گرو می گیرد، « إِلَّا أَصْحَابَ الْيَمِينِ» (2) بجز ياران دست راست « فِي جَنَّاتٍ يَتَسَاءَلُونَ » (3) در بهشت انسانهای صالح از يكديگر مى ‏پرسند « عَنِ الْمُجْرِمِينَ » ﴿4﴾درباره مجرمان . معلوم می شود همدیگر را می بینند یک طرف انسانهای سعادتمند و خوشبخت یک طرف هم انسانهای بازنده و سرمایه باخته و روسیاه ، « مَا سَلَكَكُمْ فِي سَقَرَ » ﴿5﴾ چه چيز شما را در آتش [سقر] درآورد ؟ سقر جایی است که انسان از شدت آتش ذوب می شود و قیافه ها عوض می شود. سوال می کنند چه چیز باعث شد به این صورت دربیایید؟ ما از جواب های آنها می توانیم عوامل خوشبختی را بفهمیم. اولین جوابی می دهند این است: « قَالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ » ﴿6﴾گويند از نمازگزاران نبوديم؛ ارتباط ما با خدا مستمر و دائم نبود، این اولین عامل سقوط است، روحی که در انسان دمیده شده است از عالم ملکوت آمده است ، بنابراین حیات و زنده بودن آن به مبدا فیض رحمت است چون از او است حیات هم وصل به اوست مانند شاخه درخت، شاخه ای از تنه جدا کردی خشک می شود روح ماهم وصل به توحید است واز عالم ملکوت آمده است وقتی از عالم جدا شدیم، می میریم.

اولین قدم شقاوت انسان:

بنابراین اولین عامل شقاوت، عدم ارتباط با خدا با نماز است؛ البته یک نکته هم در روایات ما ذکر شده است تعبیری در روایات آمده است اینکه گفتند ما از نمازگزاران نبودیم ،معنای آن نیست که ما نماز نمی خواندیم، خیر از ائمه پرسیدند منظور چیست ؟ فرمودند: منظور این است که ما وقتی صلوات بر پیامبر می فرستادیم ، براوصیا صلوات نمی فرستادیم . ببینید اهل بیت به کجا وصل می کنند یعنی اهل جهنم می گویند: ما ولایت را قبول نداشتیم، ائمه را قبول نداشتیم؛ ما صلوات را می گفتیم « اللهم صل علی محمد و سلم » خیلی ظریف شد ، ما اوصیا را قبول نداشتیم .

نماز بی ولایت مقبول نیست:

روایاتی هم دراین زمینه وجود دارد بسیار مهم است، امیرالمومنین علی (ع) می فرماید: « فَمَنْ أَقَامَ وَلَایتِی فَقَدْ أَقَامَ الصَّلَاةَ »(7) هرکس ولایت مرا قبول داشته باشد نماز را اقامه می کند .اگر ولایت من را قبول نداشته باشید در واقع نماز را اقامه نکرده اید، چقدر ظریف شد و اهل بیت به کجا اشاره کردند وچگونه آن را معنایی کردند، چه کسی در نماز سهو میکند و به نماز اهمیت نمیدهد ؟ کسی که خدای نکرده پیامبر را قبول داشته باشد ولی اوصیا را قبول نداشته باشد، ائمه را قبول نداشته باشد آن نماز هم برای اوارزشی ندارد. خیلی مهم شد پس عوامل خوشبختی این است انسان ارتباطش رابامبدا حفظ کند ودرزندگی اهل ذکر باشد آبادانی دل به ذکر است این نکته مهمی است راه میانبر به سعادت و خوشبختی همین ذکر پروردگار است ، نکته دومی که مجرمان می گویند این است که « وَلَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِينَ » ﴿8﴾ و بينوايان را غذا نمى‏ داديم .به فقرا و نیازمندان توجهی نداشتیم زندگی خودمان را اهمیت می دادیم و درد جامعه درد ما نبود،اطعام نمی کردیم و در برخی روایات امده است که زکات واجب را نمی دادیم ولی برخی روایات گفتند به نیازمندان جامعه کمک نمی کردیم و به گرسنگی آنها بی توجه بودیم، انسان باید به فقرا رسیدگی کند و اهل خیر باشد .پس دومین کلید خوشختی بهشتیان و سعادتمندان این است که درزندگی تنها به فکر خودت نباشی عوامل الهی درکار هستند وتا زمانی می بخشی ، فرشتگان الهی به دست تو می رسانند. عوامل الهی زمین و آسمان دراختیار انسان است وتا زمانی که اهل خیر باشی برای تو می رسانند ولی اگر ما مثل بنایی که به او اجر می دهند، اگر آجر در دست بنا بماند همه کارگران هم آجر در دست می ماند ولی اگر بنا آجر گذاشت، باز به او آجر می دهند، خدارحمت کند عبدالسلام زرندی این گونه معارف الهی رابه شاگردان خودش یاد می داد که گونه انسان درزندگی اهل خیر باشد. طبق فرموده قرآن،هنگام مرگ و در آن لحظه ای که جان انسان به ترقوه می رسد، اولین چیزی که فرد ازخدا می خواهد این است که خدایا یک بار دیگر من را به این دنیا برگردان تا « فَأَصَّدَّقَ » صدقه بدهم (9) وکار خیر بکنم ولی به او می گویند نه فرصت تمام شده است تا الان می توانستی وهمه چیز دستت بوده است ولی الان دیگر دستت کوتاه شده است ودیگر نمی توانی. پدری فرزندش را وصیت می کرده است که بعد از من فلان کار خیر را انجام بده و به فقرا رسیدگی کن و از این نمونه وصیت ها ؛ شب بود پدر پسر را با خودش را به کوچه برد، پسر فانوس را از پشت سر پدر می اورد ، پدر گفت پسرم فانوس را جلوی من بیاور تا بتوانم جاده را ببینم.پسر گفت پدرجان، شما هم تا زنده ای نوری برای آخرت خودت بفرست ومنتظر نباش بعد از مرگ، من بخواهم از پشت سر برایت نوری بفرستم. عوامل دیگری هم برای شقاوت بدبختی در این سوره مطرح شده است که دراینجا مجال پرداختن به آن نیست. به همین مقدار اکتفا می کنم.

خدایا به حق محمدوآل محمد عاقبت همه مارا ختم بخیر بگردان

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی

رمز سعادت و خوشبختی انسان این است که مراقب اعمال خودش باشد، در خطبه دوم مناسبتهایی که داریم را به اختصار عرض می کنم. بنا هست این خطبه بعد هفت سال آخرین خطبه ای باشد که در شهر زرند و در این جایگاه می خوانیم .

جمعه 19 شهریور 3 صفر

درگذشت عالم مجاهد مبارز آیت اللَّه "سید محمود طالقانی" اولین امام جمعه تهران (1358 ش)

یکشنبه 21 شهریور 5 صفر

شهادت "حضرت رقیه(س)" دختر كوچك امام حسین(ع) در شام (61 ق)

سه‌شنبه 23 شهریور 7 صفر

شهادت "امام حسن مجتبی(ع)" (50 ق) به روایتی

پنج‌شنبه 25 شهریور 9 صفر

شهادت "عماریاسر" صحابی بزرگ پیامبر در جنگ صفین (37 ق)

ارائه خلاصه ای از عملکرد 7 ساله امام جمعه در زرند:

بنده دراین مدت هفت سال با توجه که فرزند همین شهرستان بودم ،سران خط وخطوط سیاسی را کاملا می شناختم وکارکرده بودم و مشکلات ومعضلات شهرستان را می دانستم وهمین طور سیاست زدگی شهرستان که عامل پسرفت وعقب ماندگی بوده است را همه را می دانستم . اولین راه پیشرفت در هر منطقه ، روستا ویا شهر و اولین رمز موفقیت این است که اختلاف و درگیری و بگو مگو نداشته باشند، درخانوادها اگر زن وشوهراختلاف داشته باشند،خوشبخت نمی شوند. مثلا آموزش وپرورش بخواهد در یک روستایی مدرسه بسازد،اگر اهالی هر منطقه بگویند در منطقه ما بساز و اختلاف بالا بگیرد، آنها هم از ساخت مدرسه منصرف می شوند و به روستای دیگری می رند. رفاقت ، برادری، اعتماد، دوستی و محبت اولین پیش نیاز برای موفقیت هر منطقه است، بنابراین اولین اولویت کارم را وحدت وهمدلی قرار دادم . وحدت وهمدلی محور می خواهد تا دور آن بچرخیم که محور آن ولایت و رهبری است، شخصیت برجسته امروز ، بعداز حضرت امام (ره) تاریخ شخصیت ممتازی ، چنین مدبر و حکیمی را به خودش ندیده است که باآن کهولت سن و آن مدیریت عالی کشور را اداره کند، هست ونیستم فدای چنین رهبری و چنین شخصیتی. وحدت وقتی درجامعه شکل می گیرد که پیرو ولی باشیم، ولی مانند نخ تسبیح است شما اگر تسبیح شما نخ نداشته باشد ،دانه های آن از هم می پاشد و ولی مانند نخ تسبیح همه را درکنارهم نگه می دارد، بنابراین این اولین هدف بنده بود. دومین هدف پیشرفت همه جانبه شهرستان است، اگر من خطبه ای می خواندم که بین مردم ومدیران درگیری می شد شهر پیشرفت نمی کرد، چاره ای جز وحدت نداریم، بعد از گذشت سالها از انقلاب اسلامی، مردم کار واشتغال می خواهند ، ما برای این انقلاب خون دادیم وجان دادیم نظام دینی باید بتواندزندگی مردم را اداره کند اگر من به عنوان امام جمع یک طرف را بگیرم و طرف دیگر رارها کنم به نظر شما پیشرفتی حاصل می شود؟ خیر محال است. الحمدالله کارهای بسیار بزرگی درشهرستان انجام شده است از کسانی که بنیان این کارهای خیر را گذاشتند تشکر می کنم اولین بنیاد فولاد است که فرزند آیت الله جعفری ( رحمت الله علیه ) گذاشتند، بعدهم دکتر حبیبی به آن پروبال دادند امروز هم نماینده انقلابی کارها را انجام می دهند ، برای هفت هزار نفر اشتغال زایی شده است، کار بسیار بزرگی درشهرستان است، دیدم در فضای مجازی نوشته اند در شهرستان هیچ کاری انجام نشده است این بی انصافی است ، خیلی کار شده است قبل از انقلاب چی بودیم بعدانقلاب چی هستیم ،بله آن توقعی که همه چیز گل وبلبل باشد ، نشده است ولی با ظرفیتی که ما داشتیم ، پیشرفت تاحدی حاصل شده است، ما دوران جنگ را داشتیم و مشکلات اقتصادی را داشتیم بی پول بوده است وقتی نگاه کنیم کارهای بزرگی در شهرستان شده است وهمه زحت کشیدند .مدیران واقعا زحمت کشیدند کار وتلاش کردند تا کار به ایجا رسیده است، باز هم باید ادامه داشته باشد چه بسا کارهایی می ماند ودیگران که می آیند باید آنرا تکمیل کنند . از نظر فرهنگی بخواهیم حساب کنیم شعار من این بود که ما می خواهیم اول باشیم در مسئله وحدت و برادری درمسئله حضور مردم در میادین نظام جمهوری اسلامی مانند حضور در پای صندوق رای و مراسمات مذهبی و شرکت در نمازجمعه ؛ خداوندا من شهادت می دهم که مردم شهرستان زرند ولایتمدار و پیرو ولی هستند . در انتخابات گذشته 86درصد شرکت کردند که از متوسط کشوری بالاتریم ،چرا خودمان رادست کم بگیریم درانتخابات قبل هم مردم با آگاهی 72.5 شرکت کردند و بنده کمک کردم تا فضا فضای آرام باشد و درگیری نباشد، این وظیفه من بود تا مردم انتخابی درست و صحیح داشته باشند و به آنها بگویم ولی چی می گوید و از ما چه می خواهد، این مرد بزرگ درسخنرانی هاوخطبه ها همه اینها را بیان کرد والحمدالله تا به امروز رسیدیم و نتیجه هم گرفتیم ، جشن غدیر در شهرستان نبودو اهمیت به غدیر داده نمی شد، همین امسال 30هزار غذا بخاطر امیرالمومنین پخته شد، نمی توان اینها را انکار کرد ، البته همه زحمت کشیدند ولی جهت داده شده بود. یک سال درهمین مصلی باشکوهترین مراسم غدیر با جمعیت 8000 نفر برگزار شده بود .ساخت وساز مصلی را هم رونق دادیم، سال اول که من به زرند آمدم ، مصلی اسکلتی بودکه هنوز آهن های آن هم گذاشته نشده بود همین پل هایی شما می بینید خریداری نشده بود و یا خریده بودندو زنگ زده بود، البته همه ائمه جمعه زحمت کشیدند اولین امام جمعه ای که پایه اینجا را گذاشته است و حاج آقا کرمی پور و حاج اقا بابایی همه زحمت کشیدند ما هیچ وقت زحمات دیگران را انکار نمی کنیم وچشم روی زحمات انها نمی بندیم که بنیان مصلی را آنها گذاشتند، منتهی همین قدر دست آنها رسید که یک اسکلت ناقص بنا کنند، من پای تک تک این تیرآهن ها خاطره دارم با بی پولی به اینجا رسید، حاج آقای صادق زاده و خنجری هم هستند دولت پولی برای ساخت مصلی به ما نداد، شورای سیاستگذاری هم حدود 500 میلیون تومان به ما داده است، مصلی نزدیک چهار هزارمتر است.اگر یک خانه 100 متری می خواهی بسازی چقدر اذیت می شوی تا هماهنگ کنی وسیله خریداری بشود . ولی ما تلاش کردیم با وجود همه مشکلات، مصلی بسیار باشکوه ساخته شود. همین گنبد طبق طراحی که از اول جهاد نصر استان انجام داد، با سختی و بیچارگی ماشین آوردیم تا بتوانیم آهن های به این بزرگی را بیاوریم وقتی آوردیم نمی شد نصب کنیم بالابرها وجرثیقل های شهرستان هم نمی توانستند، طراحی را عوض کردیم و از افراد دیگری کمک خواستیم، همین آهن را که می بینید وقتی ما تحویل گرفتیم رنگ زده بودند و مصلی حدود 50-60 میلیون تومان بدهی داشت، روز اول می خواستیم شروع کنیم 15 میلیون دادیم آماده اش کردیم وزنگهارا پاک کردند البته همه کمک کردندمدیران ومسئولین شرکت ها مخصوصا جناب سرهنگ جعفری و آقای میرزایی که درمصلی زحمت زیادی کشیدند، ما دست روی زانوی خودمان گذاشتیم، تمام درب و پنجره هارا بچه های خودمان جوشکاری کردند و انجام دادند. اگر قرار بود از بیرون کسی این کار را انجام بدهد و برای جوشکاری هم هزینه کنیم، مگر با این پولی که برای مصلی داشتیم می توانستیم کاری بکنیم؟ همین محراب که اینجاست نزدیک 200میلیون تومان هزینه برده است .از کاشیکاران حرم سیدالشهدا استفاده کردیم بنده از بافت با آنها آشنا شدم واز آنها خواستم تا کار اینجا را هم انجام بدهند، امامزاده عبدالله راهم همین تیم انجام دادند، آجر نبود درب و دیوار ساخته نشده بود به اندازه یک مصلی دیگر هم اجر خریداری کردیم، اگر بخواهیم درمصلی مراسم برگزار کنیم یک آشپزخانه نیاز داشتیم که حدود 300متر آشپزخانه ساخته شده است دیگر بیش ازاین توان نداشتیم اگر داشتیم کار را بیشتر جلو می بردیم ، برای همه کسانی که زحمت کشیدند یک ذخیره ارزشمند وماندگار خواهد بود و هرکس در اینجا نماز و دعا می خواند از ثواب آن در قیامت نصیب ما هم خواهد شد. ساختمان ما دفتر امام جمعه متعلق به بنیاد مسکن است که مرتب به ما می گفتند باید خالی کنید ، ما هم دیدم چاره ندارد ، کنار دادستانی بهترین زمین را ما خریدیم و شفته کردیم الان چند میلیارد همین زمین می ارزد ولی نتوانستیم بسازیم، از آقای عرب زاده ،سلطان نژاد روسای حوزه علیمه هم تشکر می کنم که زحمت کشیدند. حوزه علمیه هم زلزله زده بود و باید جابجا می شدند، امکانات و بودجه نداشتیم سقف آن خراب بود، سلف سرویس نداشتیم به کمک همه وخیرین ساخته شد .بحث ساماندهی مساجد را هم انجام دادیم، برخی از هیئت امنا فوت کرده بودندو برخی جابجا شده بودند ونیاز به تغییر وتحول داشت وخیلی از مساجد روحانی نداشت و یا حق وحقوق روحانی کم بود. هیئت امنا مساجد ساماندهی شد و تمام مساجد مانند ستارگان درخشان در شهرستان می درخشند ونماز را اقامه می کنند . خدا را بر این نعمت بزرگ شکرگزاریم. یادواره شهدا مدارس و شهدای شهر و روستا ، هرساله باشکوه برگزار می شود همه کمک کردند وخدمت کردند. قبلا ما برنامه سراسری برای محرم نداشتیم که مثل بم از صدا وسیما پخش شود ، ما دیدیم برای مراسم تاسوعا و عاشورا نمی توان هیئت ها را هماهنگ کرد، بنابراین مراسم عزاداری سیدالشهدا را برای اربعین برنامه ریزی کردیم ، و با صدا وسیما قرار بستیم تا هر ساله با کمک اوقاف عصر اربعین مراسم عزاداری پخش سراسری شود. عزیزانمان در امامزاده عبدالله هیئت امنا هم خیلی محبت کردند هزینه می دهیم و هر سال باشکوه مراسم اربعین به اسم زرند برگزار می شود، ان شاءالله امسال هم برگزار شود. کارمندان ما در دفتر امام جمعه دو شیفت صبح و عصر کار می کنند ، البته ایام کرونا شیفت عصر تعطیل است، سایتی را طراحی کردیم که تمام وجوهات مردم درآن مشخص است و مشخص است کی آمده است و هر کدام از وجوهات چند جا ثبت می شود و یک سرسوزن وجوهات ایرادی درکارش نیست ، همه چی مشخص است وهرکس می آید مشخص است که چه مقدار پول داده است و برای کدام مرجع تقلید رسیده است و یک ریال هم جابجا نشده است و دفتر بسیار پاکی داریم، اینها مانند فرزندان من هستند ازجان مایه گذاشتند همین جاتشکر میکنم کمک کردند تا ما بتوانیم کار را پیش ببریم ، دعوت از شهدای گمنام را هم داشتیم، این بخشی از کارهایی بود که انجام شد.

پاسخ به برخی شبهات مطرح شده پیرامون امام جمعه:

من امروز برخی از سوالات را می گوییم و برخی ها می ماند ولی برخی از دروغها و تحقیر ها را می گویم.می گویند فلانی با سپاه مخالف است، مگر من دیوانه ام با سپاه مخالف باشم سپاه قدرتمند ترین نیروی حفظ کشور است، ذوالفقار امیرالمومنین است . جنگ را اداره کرده است، فرماندهان جنگی ما از سپاه بودند، امروز هم فرمانده محترم سپاه امر کندما جانمان را می دهیم . من سه تا از برادرنم پاسدار هستند، پدرم بهترین زمینش را به سپاه هدیه کرده است و سالن ورزشی ساخته شده است، این دروغها که من مخالف سپاه هستم، از کجاست نمیدانم؛ بله ما گفتگوی پدرانه با فرماندهان سپاه داشته ایم ، مثلا انتخابات این گونه باشد بهتر است ، الان آنها نیستند ولی به این نتیجه رسیدند که حرفهایی که من آن موقع، می زدم درست بود .درهمین حد گفتگوی پدرانه داشتم ولی اینکه من با سپاه مخالف باشم نه چنین چیزی نیست، سپاهی که ازناموس ما محافظت می کندو قلعه محکمی در کشور است ذوالفقار امیرالمومنین است، امیرالمومنین وقتی با ذوالفقار می جنگید فقط یک ضربه می زد وقتی سپاه وشهر موشکی را نشان داد دشمنان عقب نشستند مادرمقابل دشمنان ایستاده ایم، چگونه امام جمعه شهر زیر نظر ولایت با سپاه مخالف است؟ اصلا عقل قبول می کند؟ اینها چرندیاتی بودکه بارها گفته شد، یکی از شایعاتی که من چندروز پیش شنیدم من ازخانواده محترم شهدا واقعا عذرخواهی می کنم که تشویش اذهان برای آنها فراهم شده است. گفتند امام جمعه دامداری که برای خانواده شهداست و خانواده شهدا در آن سهام دارند، چندسال گرفته است و می خورد! بی انصاف ها چرا دروغ می گویید تهمت می زنید و نامردی می کنید؟ دامداری شهدا سرجایش است ، هیئت مدیره دارد ، اجاره کار دارد، زمین آن جدا ومجزاست چه ربطی به ما دارد؟ چرا این قدردروغ می گویید؟ یک بنده خدایی در صدای زرند چندین کامنت دروغ گذاشته است و موجب تشویش اذهان شده است، واقعا تاسف می خورم. من ازآنهایی ناخواسته پشت سرمن حرف زدند گذشتم ولی کسانی که از روی عمد و با فکر پشت سرمن بدگویی کردند ، نمی بخشم . من یک جایگاهی دارم به شخص خودم می بخشم ولی جایگاه من منتسب به ولایت است، نزدیک ترین شخص به ولایت درشهرستان امام جمعه شهرستان است .شما با تهمت های خود این جایگاه را تخریب می کنید، ستون خیمه را آسیب می زنید از این افرد صد سال هم بگذرد، نمی گذرم. من پیش خدا مدیون هستم، از دادستان درخواست کردم یک بار برای همیشه این افراد شناسایی بشوند تا مشخص شود چرا این همه تهمت و دروغ گفتند. ویا گفته شده فلانی در نعیم آباد چاه شش دانگی زده است. گفتم من ندارم هرچه بوده است مال شما باشد. گفتند فلانی پمپ بنزین زده فلان زده است خدایا پناه می برم ازاین همه دروغ ، از زرند به سمت سیریز و بافت که حرکت می کنیم یک نمازخانه ودستشویی ندارد و مسافران اذیت بودند من فکر کردم دراین محل مسجدی بسازم که چندتا دستشویی داشته باشند تا مردم از زرند به سمت بافت می روند جایی برای استراحت ونماز باشد وقتی پیگیری کردیم گفتند مسجد باید درقالب مجتمع رفاهی باشد چقدردوندگی کردیم تامجوز آن را گرفتیم، ولی از بس حرف و حدیث پشت سرما زیاد شد کنار گذاشتیم واز خیر آن گذشتیم.
الان هم مجوز آن باطل شده است وتمام شده است. گفتند ایشان آمده است بیمه یک نفر را قطع کرده ا ست وپسر خودش را در فولاد گذاشته است مسئول فضای سبز! من بافت بودم که پسرمن هم مثل هفت هزار نیروی دیگر امتحان داده است و گزینش شده است ومصاحبه رفته است و یک کارمند جزء است، کدام فضای سبز؟ به والله قسم اگر حتی یک نفراز فامیل بنده در فولاد باشد .اگر بود همین الان اخراج کنید. من دلیل این همه دروغ نامردی را نمی دانم. البته افرادی که این شایعات را درست می کنند، برای من شناخته شده هستند و می دانند سینه من هم گنجینه اسرار آنهاست اگر فاش کنم بسیاری ازمسائل روشن می شود ولی این کار را نمی کنم اسناد خلافهای آنها در دست من می ماندو من آنهارا افشا نمی کنم وبا کرامت رد می شوم. همین قدر بدانید امام جمعه شما نه خورده ونه برده است؛ عرض کنم خدمتتان من یک زمانی می خواستم خانه ای در شهر زرند بخرم که یکی از دوستان خانه داشت ونشان من داد ومن نپسندیدم .گفت بیا کارتولیدی انجام بدهیم من وپدرم گاوادری داریم او قصد دارد سهم خودش را بفروشد شما آن را بخر. ماهم طبق فرمایش رهبرمعظم دیدم کارتولیدی است ، قبول ردیم که اگر یک نفرهم سرکار برود خوب است و حداقل برای یک خانواده برکت است ، البته دامداری ما تنها چندتا گاو دارد وکوچک است که 10تا گاو دارد که یکی از آنهارا ذبح کردیم و مراسم برگزار شد، درمساجد شیر ودر حوزه علیمه خواهران درزمستان شیر مجانی توزیع کردیم. چرا این ها دروغ می گوید؟ من و پدرم فقیر نبودیم و دست من در جیب خودم بوده است، یک کارتولیدی راه انداختم باید اینقدر دروغ بگویند؟ بنده ازجایی دزدی نکردم حالا پولی داشتم یا خانه ای داشتم وفروختم تاکار تولیدی را بیندازم، یک بار شایعه کردند اینها ازآب چاه استفاده می کند، لوله کشی هزینه زیادی دارد ما حدود20-15 میلیون هزینه آب دادیم لوله ای 2.5 آوردند ونصب کردندولی به دروغ گفتند لوله چاه است، حرفها وتهمت های عجیب و غریب ! یک خواهشی از همه شما دارم : این حرف و حدیث ها تمام شدنی نیست، مردم خودشان باید هوشیار باشندو متوجه باشند که فریب شایعات نخورید به قدری تهمت زدند . مثلا گفتند ایشان ویلا ساخته است ، یکی از دوستان که به خانه ما آمده است می گفت: خانه مادر من 40سال پیش ساخته شده است از ساختمان تو بهتر است نامه به شورای سیاستگذاری زدند که فلانی ویلا و استخر ساخته است و در استخر شیشه کاری کرده است وماهی دارد، خانواده ما ارث دارد ماهم ملک داریم از همین خانه های ضدزلزله 60متری ساختیم ،چرادروغ می گویید.

مثلا ما در دفتر امام جمعه به صورت فصلی روحانیون رادعوت می کردیم که نامه نوشتندامام جمعه مجلس شاهانه برای روحانیون گرفته است. آقای مصطفوی پدرشهید یک روز عصبانی به من گفت: که ما از شما توقع نداشتیم شما از ذوب آهن ماشین گرفته اید که کار شخصی انجام بدهید.گفتم من ماشین از جایی نگرفتم . یک وانت شخصی بود که به قیمت 12میلیون از تهران خریداری کردم وکارهای مصلی را هم با آن انجام می دهم وحتی در راهپیمایی ها هم ازآن استفاده میکنم ، برای چه دروغ وتهمت می زنید؟

اگر امروز نمی خواستم خداحافظی کنم سر شما را به درد نمی ارودم ، الان هفت سال است که این مسائل دروغ را تحمل می کنم ! ولی همین مقدار کافی است من از مقام معظم رهبری که سرور ما و پدر ماست تشکرکنم، از ریاست محترم شورای سیاستگذاری و معاونین محترم شان، از امام جمعه محترم کرمان حاج آقای علیدادی ، از دفتر شورای سیاستگذاری که بازهم به مااعتماد کردند وحکم دیگری برای ما زدند، تشکر می کنم. با این سن وسال دیگر برای من مهم نیست که کجا بروم. من پدر و مادر پیری دارم و برادر شهید هستم، پیشنهاد جیرفت وشهرهای دیگر بودکه من گفتم نزدیکترین جا کجاست. گفتند چترود .همانجا رانتخاب کردیم تابتوانیم بیشتربه پدر و مادررسیدگی کنیم واحوالی از آنها بپرسیم. ان شاءالله خداعمر طولانی به آنها بدهد تازنده هستند ماهم نوکر آنها هستیم، وظیفه ماسربازی است به امام حسین قسم وبه حضرت زهراقسم اگر به من بگویند از طرف ولایت گفته شده است : شما لب مرز برو وکفش سربازان را جفت کن، اگر سرسوزن ناراحت بشوم ، برای من فرقی ندارد. ان شاءالله بتوانیم با دعای خیر شما مردم خدمت کنیم ، ازهمه کسانی که درلین سالها با همکاری همکاری کردند، از نماینده سابق و نماینده امروز وائمه جمعه گذشته وائمه جمعه موقت، از فرماندار سابق وامروز، از همه مدیران ومسئولین، نیروی انتظامی و سپاهو همه عزیزانی خدمت کردند از فولاد و واگن سازی و کارخانه های دیگر هم تشکر می کنم. ما می خواستیم در مصلی جوشکاری کنیم که یک بنده خدایی رایگان اکسیژن را بریا ما آرود که از همه تشکر می کنم و دست آنها را می بوسم، همه کمک کردند تا مصلی این بنای خیر، آبرومند گذاشته شد از همکاران خودم در دفتر امام جمعه هم صمیمانه تشکر می کنم.

هرآغازی پایانی دارد وهرآمدند رفتنی دارد من الان هفت سال امام جمعه زرند هستم وطبیعی است که باید جابجا بشوم ، خودم دوست دارم جابجا بشوم. شاید برخی از مسائل پیاز داغش زیاد شده باشد مهم نیست هرچه گفتند مهم نیست ،من فقط نگران تشویش اذهان عمومی نسبت به این جایگاه بودم. از همه دست اندکاران نماز جمعه ومدیران شهرستان تشکر میکنم. انصافا مدیران شهرستان انسانهای پاک، دلسوز و زحمتکشی هستند ، از همه روحانیون شهرستان و از روسای دانشگاهها و ادارات، بخشداران وشهرداران که خیلی در قصه مصلی وامورات دیگر به ما کمک کردند ، از ریاست محترم دادگاه و دادستان محترم ، قضات محترم ،اوقاف، سازمان تبلیغات نیز تشکر می کنم .خدا ان شاءالله عاقبت همه ما را ختم بخیر بگرداند، آخرین کلام وصد کلام راز پیشرفت شهرستان وحدت و همدلی برادری و برابری است وجز این راهی ندارد ، همه شما انقلابی هستید هیچکس نمی تواند ادعا کند فقط او انقلابی است. مردم درانتخابات شرکت می کنند چون ولایت را دوست دارند و بادشمن دشمن هستند این یعنی انقلابی هستند، انقلابی یعنی انصار خدا ،حزب الله یعنی شما مردم؛ بنابراین جریان انقلاب یعنی جریان شمامردم . همه به رئیس جمهور محترم کمک کنید ،از این فرصت استفاده کنید ظرفیت نماینده خیلی زیاد است با او همکاری داشته باشید و همه دست به دست هم بدهید تا شهر پیشرفت کند، ان شاءالله امام جمعه عزیز هم که بیاید وضع بهتر می شود کوشش کنید تعصب داشته باشد روی این مطلب، خط قرمز همه پیشرفت شهرستان باشد، مانند اصفهانی ها ، حزب چپ وراستی و اصولگرا واصلاح طلب دارند ولی تاجایی باهم اختلاف می کنندکه شهرستان و استان آنها ضرر نکند، اگر استان ضرر کند اختلاف را کنار می گذارند. الحمدالله کارهای خوبی درشهرستان صورت گرفته است، خدا همه شمارا خیر بدهد.

خدایا به حق محمدوآل محمد عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان


پی نوشت:

1- سوره مبارکه مدثر،آیه 38

2- سوره مبارکه مدثر،آیه 39

3- سوره مبارکه مدثر،آیه 40

4- سوره مبارکه مدثر،آیه 41

5- سوره مبارکه مدثر،آیه 42

6- سوره مبارکه مدثر،آیه 43

7- بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج 26، ص: 3

8- سوره مبارکه مدثر،آیه 44

9- سوره مبارکه منافقين ، آیه 10


http://yascms.ir/emam/gozaresh/20shahrivar14003.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/20shahrivar14004.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/20shahrivar14005.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/20shahrivar14006.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/20shahrivar14007.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/20shahrivar14008.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/20shahrivar14009.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/20shahrivar140010.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/20shahrivar140011.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/20shahrivar140012.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/20shahrivar140013.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/20shahrivar140014.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/20shahrivar140015.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.