سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

اهميت دعاي برادران مومن

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 687 مرتبه
دسته: كتب و مقالاتتاریخ: 1389.07.22
 
بسم الله الرحمن الرحيم
«الحمدالله الصلاة والسلام علي رسول الله وعلي آله»
قال الله الحكيم في كتابه:« قل ما يعبؤ بكم ربي لولا دعاءكم.....» بگو اگر دعاي شما نباشد پروردگارم هيچ اعتناعي به شما نمي كند.
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

اهميت دعا
دعا نردبان آسمان و مغز عبادت است، دعا پيوند دهنده بين عبد و معبود است، اگر دعا نبود خداوند متعال عنايتهاي خود را به بندگانش سرازير نمي كرد ، با دعا است كه احساس تنهايي جانكاه و رنج آور بر طرف مي شود و انسان به ساحل امن ، آسايش و آرامش دست پيدا مي كند.
دعا تكيه گاه انسان است در كوران حوادث و اضطراب و نگراني ، دعا اميد بخش زندگي است بوسيله دعا به درگاه خداوند است كه در پيش آمدهاي سخت و ناگوار در نقطه اي خلوت به درگاه او روي آورده و با او كه دردها و درمانها را بهتر از همه درك مي كند به راز و نياز مي نشيند و از او استمداد مي طلبد و دست نياز به درگاه بي نيازش بلند و از او نيرو و قدرت مي خواهد و به كمك دعا و نيايش است كه انسان به جنگ حوادث مي رود و پيروز مند بر مي گردد ، بوسيله دعا و نيايش است كه درب اجابت به روي بنده باز مي شود، چنانكه پيغمبر خدا (صلی الله علیه وآله و سلم) فرمود : خداوند باب دعا را به روي بنده اي نگشود مگر اينكه باب اجابت دعا به روي او باز گشود.
پرتو ياد خدا گر دهد آرايش دل
بگذرد عمر تو در سايه ی آسايش دل
ثروت و مال نبخشد به دل آرام و قرار
كه از آن زاد پريشاني و آلايش دل
هست تنها به خداوند قسم ياد خداي
مايه راحت و آرامش و آسايش دل
اهميت دعاي برادران مومن
يكي از اصحاب امام صادق(علیه السلام) به نام حفص بن عمر بجلي مي گويد: خدمت امام رسيدم و از وضعيت بدي كه داشتم، از فقر و مشكلات زندگيم به حضرت شكايت كردم، امام صادق(ع) فرمود : به كوفه كه برگشتي فرش زير پايت را بفروش و با آن غذايي درست كن و برادرانت را دعوت كن و از آنها بخواه برايت دعا كنند اين دستور را اجرا كردم ، به خدا سوگند مدت كوتاهي نگذشت كه يكي از بدهكارانم آمد و مبلغ 10000 هزار درهم پولم را پس داد و پس از آن همچنان ادامه پيدا كرد به گونه اي كه زندگي ام به كلي دگرگون شد. از اين حديث شريف اهميت اطعام و اهميت دعاي برادران مومن را در حق برادر مومن خود مي فهميم .
لحظه اي از دعا غافل نباش
امام صادق(ع) فرمود : دعا حكم الهي را پس از قطعيت بر مي گرداند، پس بسيار دعا كن كه دعا كليد هر رحمت است و بر طرف سازي هر نياز، كسي به الطاف الهي جز با دعا دست نمي يابد، به راستي كه هيچ دري نيست كه پيوسته كوبيده شود مگر اينكه به روي كوبنده باز خواهد شد.
آنچه پيش روي شماست نمونه اي است از دعاهاي اهل بيت پاك پيامبر(ص) كه اسوه و الگوي عارفان و مجاهدان در راه خدا هستند. اين بخشي از دعاهاي امامان معصوم (صلوات الله علیهم اجمعین) است كه خود قرآن صاعد و تربيت كننده شيران روز و عارفان شب و ترنم بر لب رزمندگان جان بر كف و شهداي عظيم الشان مي باشد. اگر نبود رزم رزم آوران خميني كبير و خون پاك شهداي گرانقدر معلوم نبود، استكبار جهاني و رژيم بعث عراق چه بر سر ايران آورده بود. ما هر چه داريم از بركت خون شهدا داريم و شهدا حق حيات به گردن ما دارند و ما مديون شهدا هستيم و بايد رهرو راه آنان و پاسدار ميراث گرانقدرشان باشيم، وظيفه ما است كه نام و ياد شهيدان را زنده نگاه داريم و بدانيم توفيق خواندن همين دعاهايي را كه داريم از بركت خون شهيدان است. هدف دشمنان نابودي اسلام وتسلط بر ايران بود و حاكميت مادّيت بر جهان، پدران مادران برادران و خواهران و بستگان شهدا بدانند، چراغي كه به دست امام بزرگوار و شهدا در ايران اسلامي روشن شده است هرگز خاموش نخواهد شد و زمينه ساز روشنايي جهان به نور حضرت بقية الله الاعظم خواهد شد . همانطور كه ما امروز سر سفره شهدا بدر و احد و كربلا نشسته ايم آيندگان سر سفره شهداي ما خواهند نشست .
شهرستان بافت به فاصله 165 كيلومتري از مركز استان كرمان داراي مردمي مومن و متدين و ولايت مدار است و نشان ولايتمداري آنها حضور با عظمت آنان در سالهاي حماسه و خون در جبهه و پشت جبهه است و تقديم صدها شهيد و جانباز و آزاده ي سرافراز و بسيجي به اسلام مي باشد كه اين كتاب دعا مزين به تصاوير تعداد343 شهيد شهرستان بافت مي باشد. اميد است اين قدم ناچيز در جهت زنده نگه داشتن ياد و خاطره ي شهيدان مقبول خداوند تبارك و تعالي و خانواده اي معظم شهدا واقع شود. امروز هم مردم شهرستان بافت، زن و مرد ، كوچك وبزرگ پيرو رهبر عزيز و بزرگوار ، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي معظم و رهرو راه شهدا مي باشند كه با وحدت و انسجام و پيشرو در جهت پيشرفت همه جانبه ي شهرستان و زنده نگه داشتن نام و ياد شهدا و امام شهدا مي باشند .
از همه عزيزاني كه قدمي برداشته اند در جهت پديد آمدن اين اثر خصوصا از بنياد شهيد و جناب حجت الاسلام آقاي جيهاني تشكر و قدرداني مي نمايم.

علي ابراهيمي
امام جمعه بافت
مورخه 12/7/1389 مصادف با سالروز شهادت رئيس مذهب امام صادق(ع)
سال همت مضاعف و كار مضاعف


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.