سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نقدی بر نامه سید علی محمد دستغیب

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 591 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1389.07.24
 

نقدی بر نامه سید علی محمد دستغیب
http://yascms.ir/emam/ebrahimi2.png

پس از وصول نامه آقایان مهندس میرحسین موسوی و حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی ، حضرت آیت الله سیدعلی محمد دستغیب نامه ایشان را پاسخ فرمودند:
بسم الله الرحمن الرحیم
حضور محترم جناب مهندس میرحسین موسوی و حجت الاسلام و المسلمین کروبی
پس از تحیّات به عرض می رسانم که چنانچه سندی هم علیه شما گزارش کرده باشند، شرعا و عقلا جایز نیست آن را در ملأ عام و در بوق و کرنا ارائه دهند؛ که ریختن آبروی نظام در دنیا و اجراء حکم پیش از اثبات آن است. چه رسد به اینکه دامن شما از این مطالب بریء است.
اینجانب امیدوارم هیئت حاکمه بر مردم مظلوم رحم کند و به قانون اساسی بازگشت نماید و زندانیان را آزاد کرده و از آنها و مردم عذر خواهی کند؛ و انتخابات مردمی بدون دخالت ناصحیح شورای نگهبان و یا دیگری برگزار شود؛ و در عوض پافشاری بر مطالب غیر صحیح، در صدد آزادی مردم به معنای صحیح آن باشند؛ و بودجه مملکت را صرف ایجاد کارخانه ها و اشتغال واقعی مردم نمایند و آن قدر پافشاری بر رأی و نظر عدّه قلیلی در پنهان و آشکار ننمایند؛ و با احترام به مردم با صدق و صفا گفتگو کنند و خدا را در نظر بگیرند که جمهوری اسلامی بیش از این به سوی انحطاط نرود؛ و عقیده مردم را با گفتار و عمل خوب، به دین اسلام سوق دهند.

ــــــــــــــــــــبسم الله الرحمن الرحیم
نقدها و اشکالاتی اساسی همراه با تخریب مبانی و ارکان نظام جمهوری اسلامی در پاسخ جناب آقای سید علی محمد دستغیب به سران فتنه میرحسین موسوی و مهدی کروبی وارد است.
در این مکتوبه ایشان چنین آمده است «انتخابات مردمی بدون دخالت ناصحیح شورای نگهبان برگزار شود.» آقای دستغیب نظارت شورای نگهبان بر امر انتخابات را دخالت ناصحیح شورای شورای نگهبان می دانند این طرز تفکر خطرات اساسی بر نظام جمهوری اسلامی وارد می کند. اولا نظارت شورای نگهبان بر امر انتخابات طبق قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی است و حرف ایشان بر خلاف نص صریح قانون اساسی است که نامبرده در خود این پاسخ نامه درخواست می کند به این مضمون «هئیت حاکمه بر مردم رحم کند و به قانون اساسی بازگشت نماید.»
مسئولان نظام جمهوری اسلامی و به تعبیر شما هئیت حاکمه طبق قانون اساسی رفتار نموده و سلامت انتخابات مردم ایران اسلامی را به دست 6 فقیه عادل و آگاه به مقتضیات زمان و مسائل روز و منتخب ولی فقیه و رهبر نظام جمهوری و شش حقوقدان وارد در رشته های مختلف حقوقی و منتخب مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و در واقع منتخب غیر مستقیم ملت داده است.
این بزرگواران طبق اختیاری که قانون اساسی اصل 99 «شورای نگهبان نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آراء عمومی و همه پرسی را بر عهده دارد»بر مردم شریف و مظلوم ایران رحم نموده و نگذاشتند سران فتنه و عده ای از خدا بی خبر زحمات آنان را پایمال کنند و حرکت بزرگ و دشمن شکن و افتخار آمیز حضور 40 میلیونی و بالاترین حرکت دموکراسی یعنی حضور آگاهانه پای صندوق های رای را از بین ببرند و مراقبت شدید نموده و از حقوق ملت صیانت نمودند.
سوال این است: شما که دعوت می کنید هئیت حاکمه را که به قانون اساسی بازگشت کند و بر طبق آن عمل کندخود شما ناقض قانون اساسی هستید و بر مردم مظلوم رحم نکردید و از کسانیکه حمایت کردید که بر مردم ظلم کردند و پای روی قانون اساسی گذاشتند که فراهم آمده از زحمات حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) و شهیدان و علمای بزرگی چون حضرت آیت الله شهید دستغیب است. و ثانیا: این حرف شما که نظارت شورای نگهبان به تعبیر خود دخالت شورای نگهبان را بر امر انتخابات ناصحیح می دانید بر خلاف نظر صریح و مبارک بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) می باشد.
آنجا که حضرت امام(ره) فرمودند: من با نهاد شورای نگهبان صد در صد موافقم و عقیده ام هست که باید قوی و همیشگی باشد. یا اینکه فرمودند: شورای محترم نگهبان که حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی هستند مورد تایید اینجانب می باشند و وظیفه آنان بسیار مقدس و مهم است و باید با قاطعیت به وظایف خود عمل نمایند...
یا اینکه فرمودند: از شورای نگهبان می خواهم و توصیه می کنم چه در نسل حاضر و چه در نسلهای آینده که با کمال دقت و قدرت وظایف اساسی و ملی خود را ایفاء و تحت تاثیر هیچ قدرتی واقع نشوند و از قوانین مخالف با شرع مطهر و قانون اساسی بدون هیچ ملاحظه جلوگیری نمایند...
یا می فرمایند: چنانچه مشاهده می شود پس از انتخابات مرحله اول از دوره دوم مجلس شورای اسلامی افرادی که نظریه شورای نگهبان در ابطال یا تایید بعضی حوزه ها موافق میلشان نبوده است دست به شایعه افکنی زده و اعضای محترم شورای نگهبان ایدهم الله تعالی را که حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند تضعیف و یا خدای ناکرده توهین می نمایند و به پخش اعلامیه و خطابه در مطبوعات و محافل دست زده اند غافل از آنکه پیامد چنین اعمال و جو سازی ها آن هم در دوره دوم مجلس و نگذاشتن سالی چند از انقلاب چه خواهد بود!
امید است چنین اعمال بی توجه به نتایج ناروا واسف بار آن باشد...
معلوم نیست در صدر مشروطیت در دوره اول با فقهای ناظر به قوانین این نحو عمل شده باشد در آن زمان به تدریج فقها را از مجلس بیرون راندند و بر سر این ملت آن آوردند که دیدیم.
من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد می شود و در آخر، رژیمی را ساقط می نماید. لازم است همه به طور اکید به مصالح اسلام و مسلمین توجه کنیم و به قوانین هر چند مخالف نظر و سلیقه شخصی مان باشد احترام بگذاریم و به این جمهوری نوپا که مورد هجوم قدرتها و ابرقدرتها هست وفادار باشیم.
جناب آقای دستغیب چه نقشه ای درسر دارید؟ آیا شما هم همان خواست استکبار جهانی که نابودی و سرنگونی جمهوری اسلامی است دارید؟ کاری که با کشورهای اقماری شوروی سابق کردند در ایران اسلامی تدارک نموده بودند که از طریق انتخابات آدم نفوذی خود را وارد کردند چگونه به خود اجازه می دهید مهمترین حافظ اسلامیت نظام و جمهوریت نظام یعنی شورای محترم نگهبان را خلع سلاح نمائید! و آن را بی خاصیت کنید و مهمترین کار آن یعنی نظارت بر انتخابات را سلب کنید؟ همانطور که حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) پیش بینی کردند به تدریج زمینه سقوط نظام جمهوری اسلامی خدای ناکرده فراهم شود. در مکتوبه خود نوشته اید «هئیت حاکمه با احترام به مردم با صدق و صفا گفتگو کنند»
این مردم کدام مردم هستند؟ مردمی که حضور 40 میلیونی در پای صندوق داشتند. مردمی که در 9 دی حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی و ولی فقیه اعلام نمودند و به سینه فتنه گران و آشوبگران زدند. مردمی که روز 22 بهمن به میدان آمدند. اگر منظور شما از مردم این مردم باشد، به نعبیر شما هئیت حاکمه یعنی ولی فقیه و رهبر عزیز و بزرگوار با صدق و صفا با مردم گفتگو کردند و مردم هم حمایت خود را اعلام نمودند و اگر منظور شما آشوبگرانی است که اموال عمومی و خصوصی ملت را تاراج و به آتش کشیدند، فتنه گرانی که مساجد و قرآنها را به آتش کشیدند و روز عاشورا به عزاداران حسینی حمله کردند و پرچم و بیرقهای حسینی را سوزاندند و شعار علیه ولی فقیه و نظام جمهوری اسلامی سر دادند و شعار نه غزه و نه لبنان جانم فدای ایران را سر دادند. در مکتوبه خود نوشته اید (خدا را در نظر بگیرند) شما واقعا خداوند متعال را در نظر گرفته اید؟ حمایت از کدام مردم می کنید؟ از مردمی که حامی نظام و ولایت هستند، یا آشوبگران و سران فتنه ، خداوند بر ما رحم نمود آشوبگران و سران فتنه هنوز بر سر ما حاکم نشده بودند و هنوز نیامده بودند طرفداران آنها اموال ملت و دولت را غارت نموده و آتش زدند وای به حال روزی که بر ما مسلط می شدند آن وقت معلوم می شد که به هیچ کس رحم نمی کردندو چنان دیکتاتوری راه می انداختند که روی فرعون و همه طاغوتیان را سفید می کردند و دل پرکینه استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل را شفا می دادند!

شما کجا می توانید چنین رافت نظامی را پیدا کنید که این گونه با مخالفان خود رفتار کند و نمونه آن امثال همین مکتوبه هاست که هر چه خواستید نوشتید چنانکه با سران فتنه هم برخورد نکردند به جز عواملی که خود به وابستگی به منافقین و سرویس های جاسوسی برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی اعتراف نمودند.
در اول نوشته خود خطاب به سران فتنه موسوی و کروبی نوشته اید (چنانچه سندی هم علیه شما گزارش کرده باشند شرعاً و عقلاً جایز نیست آن را در ملأعام در بوق کرنا ارائه دهند... چه رسد به اینکه دامن شما از این مطالب مبری است.) چه قاضی خوبی هستید که حکم برائت سران فتنه را صادر نموده اید معلوم می شود خیلی با واقعیت ها بیگانه هستید و سر را بالا نمی کنید و دشمنان کینه توز و عنود و سر سخت جمهوری اسلامی و در کمین نشسته را که در هر فرصتی برای نابودی نظام جمهوری اسلامی قدم برمی دارند را نمی بینید و نمی شناسید البته این اولین بار نیست که خواص جبهه حق حقایق به این واضحی را درک نمی کنند یا نمی خواهند درک کنند و کارها و اعمال آنها هماهنگ با دشمن است.
جناب آقای دستغیب نیاز به گزارش سند نیست در دوران فتنه و آشوب تمام دشمنان نظام جمهوری اسلامی اعم از استکبار جهانی به رهبری آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی و سران کشورهای اروپایی ، سران خائن عرب دشمنان قسم خورده خارج نشین و داخلی، سلطنت طلبها، منافقین از چه کسی و چه کسانی حمایت می کردند و بر علیه چه کسی و چه کسانی بودند ملت بزرگوار ایران خوب تشخیص داد و سره را از ناسره تشخیص داد و خادمین خود را از خائنین شناسایی کرد.
این عدم بصیرت و عدم تشخیص حق از باطل نتیجه فاصله و دوری از شاخص حق و باطل یعنی ولی فقیه است. دست از تبعیت این مرد بزرگ و حکیم یعنی خامنه ای معظم و کبیر برندارید. خداوند سایه بلند مرتبه اش را بر سر ملت ایران و مسلمانان و مستضعفین جهان مستدام بدارد که با ارشادات و راهنمایی این نایب امام زمان(عج) بود که ملت بزرگ و با بصیرت ایران چشم فتنه را کور کرد و توطئه عمیق استکبار جهانی را خنثی نموده و فتنه گران را طرد و نظام جمهوری اسلامی را از هر زمان بیشتر در چشم جهانیان مشعشع تر نمود.
جناب آقای دستغیب به جای حمایت از سران فتنه بیائید و به این اقیانوس عظیم بپیوندید و از شاه راه عدل و انصاف خارج نشوید و از جمهوری اسلامی و ملت مظلوم و رهبر بزرگوار حمایت کنید و اگر این کارها را نمی کنید حداقل از حامیان دشمنان این ملت که دنبال انحطاط جمهوری اسلامی هستند حمایت نکنید البته روزگار بازیگران زیادی به خود دیده است که چگونه مقام پرستان و دنیا طلبان ولی خدا و امام حق را تنها گذاشته و همراه با دشمنان خدا برای به زانو درآوردنش تلاش نموده و یا به سکوت گذارانده اند ولی جز ننگ و رسوایی چیزی عائدشان نشده است خداوند به ما توفیق دهد که به آن پیمانی که با امام بزرگوار مبنی بر حمایت از ولایت فقیه و ولی فقیه بسته ایم تا آخرین لحظه عمر وفادار بمانیم. خداوند متعال عاقبت همه ما را ختم به خیر نماید.
والسلام علیکم و رحمة الله


علی ابراهیمی
امام جمعه بافت


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.