سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات / پیشرفت امروز ایران حاصل اجرای دیدگاه‌های امام و مدیریت رهبر انقلاب است

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 68 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1401.05.15
 
خطبه های نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مورخه1401/05/14


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

قال رسول الله (ص) : « حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَیْناً» (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

از حضور مؤمنانه همه شما خواهران و برادران نمازگزار، مجری ،موذن و قاری محترم، دست اندرکاران نمازجمعه صمیمانه تشکر می کنم . امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

عرض تسلیت دارم به مناسبت ایام محرم ، تاسوعا و عاشورای اباعبدالله الحسین علیه السلام را هم در پیش داریم . این مصیبت و عزا را به ساحت مقدس حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و به همه شما دوستداران و عاشقان امام حسین علیه السلام تسلیت عرض می کنم . خداوند را بر نعمت حیات شکرگزاریم که توفیق عنایت کرد تا زنده باشیم و یک بار دیگر ابراز عشق و علاقه به ساحت مقدس اباعبدالله داشته باشیم .

حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات :


در حدیثی که خدمت شما عرض کردم پیامبر خدا(ص) می فرماید: «حُسَیْنٌ مِنِّی » حسین از نسل من و فرزند من است « وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ » اگر دین من، اسلام و قرآن زنده مانده است ، از ناحیه امام حسین علیه السلام است «أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَیْناً » خدا دوست دارد هر کس را که حسین را دوست دارد.(1) الحمدلله همه شما نمازگزاران از نعمت محبت و دوستی و عشق به امام حسین علیه السلام برخوردار هستید . بزرگواران امروز هنوز هم پیام « هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی » امام حسین زنده است و هرکس به کشتی نجات حسینی بپیوندد ، اهل نجات خواهد بود. اسلامی مورد قبول خداوند است که از ناحیه امام حسین(ع) باشد؛ اسلام منهای امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) ، اسلام ناقصی است و خداوند در روز عید غدیر با ولایت و پیروی و تسلیم شدن مسلمانان در برابر آقا امیرالمومنین علی علیه السلام و یازده فرزندش ، اسلام را کامل کرده است و امروز هم حضرت حجت بن الحسن(عج) در پس پرده غیبت هستند و ادامه این راه به دست ولی فقیه و رهبر فرزانه انقلاب خواهد بود. امروز راه نجات و راز یک زندگی خوب و داشتن خوشبختی کامل، پیوستن به کشتی نجات امام حسین است، او چراغ و پرچم هدایت است.

آتشی که هرگز در دل‌ها خاموش نمی‌شود:

اباعبدالله با این دل ها چه کرده است که اینگونه همه را مجذوب خود کرده است، اگر انسان یک فیلم سینمایی را یکی دو بار تماشا کند، برای بار سوم و چهارم خسته می شود و برای او تکراری خواهد بود و یا اگر یک داستان را چندین بار بخوانید، برای دفعات بعدی حوصله خواندن آن را نخواهید داشت ولی نام امام حسین و ابوالفضل العباس، هر روز و هر لحظه دلرباتر از قبل است، همه شما بارها پای منبر عاشورا نشسته اید و استفاده کرده اید ولی هیچ گاه احساس نکرده اید که خسته شده اید و نگفتید تکراری است، حلاوت ،عشق و عظمتی که در بردن نام سید الشهدا قرار داده شده است، هر بار برای انسان تازگی دارد.
پیامبر خدا (ص) می فرماید: « إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَینِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً » (2) برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دلهای مؤ منان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود. این را رسول خدا (ص) پیش بینی کرده است، چند سال است که ما برای سیدالشهدا عزاداری می کنیم و پای مجالس عزای او می نشینیم ولی خسته نمی شویم. این معجزه امام حسین علیه السلام و کشتی نجات است.

هدایتگری های امام حسین علیه السلام از مدینه تا کربلا :


امام حسین(ع) چهار ماه در مکه ماندند و از همان لحظه ای که از مکه به سمت کربلا حرکت کردند، مانند مادری مهربان است به دستگیری و هدایت افراد پرداختند و به دنبال نجات انسان ها بودند؛ امروز هم مجالس امام حسین(ع) نجات بخش است ،اگر دنیا به سمت سیدالشهدا روی بیاورد ، همه خوشبخت خواهند شد.

زهیربن قین وجانفشانی در راه امام حسین(ع):


یکی از کسانی که امام او را در مسیر هدایت کردند ، زهیر مسلمان است، او برجسته ترین صحابی رسول خدا بود اما از امیرالمومنین جدا شده بود و با عثمان بیعت کرد و تمایل نداشت که با امام حسین علیه السلام همراه شود ،همیشه یا جلوتر و عقب تر از امام حسین منزل می کرد، منتهی در یک منزل به اجبار، با امام حسین علیه السلام همراه شد ، هنگام ظهر در وقت غذا خوردن ، پیکی از طرف امام حسین علیه السلام نزد زهیر آمد وگفت : امام حسین تو را به خیمه اش دعوت کرده است به خیمه حضرت بیا، زهیر بهت زده شد و اصلا انتظار چنین اتفاقی را نداشت، همسرش به او گفت : زهیر! پسر پیغمبر تو را دعوت کرده است ، چرا اجابت نمی کنی به خیمه حضرت برو، زهیر به اکراه به سمت خیمه امام حسین علیه السلام آمد، چه گفت و گویی شد و چه اتفاقی شد نمی دانیم ، زهیر ناراحت از خیمه خود بیرون آمد ولی خوشحال و شاد از خیمه سیدالشهدا برگشت و کاملاًعوض شد .( همان شعار هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله) شعله عشق امام حسین علیه السلام به قلب زهیر اصابت کرد و این شد که او نیز کربلایی و عاشق امام حسین علیه السلام شد و محبت امام در دلش قرار گرفت . زهیر با یک ارتباط با امام حسین علیه السلام زندگی اش عوض شد و دستور داد تا خیمه اش را نزدیک امام حسین علیه السلام برپا کنند (3).او تا اخر با امام ماند و جزء یکی از افسران باوفای امام حسین علیه السلام بود و در روز عاشورا یکی از فرماندهان جبهه امام حسین بود .شب عاشورا به قدری ابراز وفاداری کرده که در تاریخ نمونه ندارد زهیر اعلام کرد که آقا یک جان که ناقابل است کاش هزار جان داشتم و تقدیم می کردم.
امام حسین هنگام حرکت به سمت کوفه تنها نبودند بلکه هزاران نفر ایشان را همراهی می کردند، در بین آنها اکثریت کسانی بودندکه به طمع گرفتن پست و مقام در حکومت امام حسین، با او همراه شده بودند ولی وقتی فهمیدند که بوی شهادت می آید، حضرت را تنها گذاشتند. امروز هم چنین افرادی پیدا می شوند ولی افرادی هم بودند مانند زهیر که جذب امام حسین(ع) شدند .

سرپیچی عُبَیْدُالله بْن حُرّ جُعْفی از دستورامام حسین(ع):

یکی دیگر از پهلوانان نامی کوفه به نام عبیدالله بن حر جعفی است که برای سرکشی از زمین های کشاورزی خود به سمت کوفه آمده بود و با سیاست کاری نداشت، نه طرف امام بود و نه طرف یزید؛ امام برای زهیر پیک فرستاد ولی خود شخصا به ملاقات عبیدالله رفت ، این مرد بعدا افسوس می خورد و می گفت : چه اشتباه بزرگی کردم ، امام حسین علیه اسلام دست فرزندانش را گرفته بود وبه در خیمه من آمد اما من درک نکردم ، اعلام وفاداری نکردم، او تا آخر عمر می سوخت. امام به خیمه عبیدالله آمدند و گفتند تو گناهان زیادی انجام داده ای (چون عبیدالله در دوران حضرت علی عیله السلام مقابل حضرت قرار گرفته بود و با او مخالفت کرده بود،) بیا و ما را یاری کن تا عاقبت بخیر شوی، بیا و در اردوگاه حسینی سعادتمند شو ، اما عبیدالله گفت: من نه با شما هستم و نه با دشمنان شما ، اما اسب و شمشیر خوبی دارم، این اسب هیچ وقت مرا درجبهه و معرکه تنها نگذاشته این اسب پیش کش شما .حضرت فرمودند : اى فرزند حرّ! ما به قصد اسب و شمشیرت نیامدیم، ما آمدیم تا از تو یارى بطلبیم. اگر از تقدیم جانت در راه ما دریغ مى ورزى، هیچ نیازى به مالت نداریم... من از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) شنیدم که مى فرمود: «هر کس فریاد استغاثه اهل بیت مرا بشنود و به یاریشان نشتابد خداوند وى را به رو در آتش دوزخ اندازد». این مرد بعدا چقدر افسوس می خورد که آن لحظه که باید انتخاب درستی داشته باشم مسیر درست را انتخاب می کرد، نفهمید و امام را یاری نکرد!(4) امام حق را نشناخت و نتوانست راه درست را تشخیص بدهد و به مرگ جاهلیت از دنیا رفت. امروز هم چنین افرادی در جامعه داریم که توانایی تشخیص حق و باطل را ندارند. امروز هم ما وظیفه داریم که امام حق و پرچم حق را بشناسیم و یاری دهیم، امروز پرچم حق در دستان حضرت حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه ای (حفظ الله تعالی) است.

عنایت سیدالشهداء(ع) به وهب مسیحی:

امام در همین مسیر که می آمدند یک هدایت گری دیگرنیز داشتند ، در این مسیر یک خانواده در بیابان زندگی می کردند، یک پیرزن که با پسر وعروسش آنجا زندگی می کرد، امام حالشان را پرسیدند، آنها مسیحی هستند ، امام سوال کرد اینجا چه مشکلی دارید؟ پیرزن گفت : مشکل ما بی آبی است، امام کنار خیمه آنها چشمه ای را ظاهر کرد ند،بعد فرمود وقتی پسرت آمد به او بگو به یاری پسر پیغمبر بیا، وهب وقتی آمد به ،مادرش گفت امروز یک مردی که نورانیت از سراسر وجودش می بارید،به اینجا آمد که این چشمه آب از برکت وجود اوست ، فرمود نیاز به کمک دارد او را یاری کن، وهب به همراه مادر و همسر هانیه در هشتم ماه محرم به نزد امام آمدند و به دست حضرت مسلمان شدند ، روز عاشورا نیز وهب چنان قدرتی نشان داد که همه را شگفت زده کرده بود ، هنگامی که سر این تازه داماد را بسوی مادرش پرتاب کردند مادر وهب سر را در آغوش گرفت و بوسید و باز پرتاب کرد به سمت دشمن و این چنین گفت : ما چیزی را که در راه خدا دادیم دیگر پس نمی گیریم.(5) اینها راز خوشبختی انسان است. بودند افرادی که ادعای مسلمانی داشتند و پای ممنبر امیرالمومنین (ع) بزرگ شده بودند، بسیجی بودند اما امام حسین(ع) را رها کردند ولی وهب مسیحی بود و به یاری امام شتافت. وهب ،اولین شهیدی بود که در واقعه کربلا سر از تن جدا کردند . همسر وهب، سر شوهرش را بغل کرد که شمر به غلام خود دستور داد، این زن را کنار شوهرش به شهادت برساند و هانیه همسر وهب هم این اولین زنی بود که در کربلا به شهادت رسید.

از کشتی نجات حسین(ع) ، جا نمانید :

مبادا شیطان و هوای نفس ما را اغفال کند و ما را از امام حسین جدا کند، اینکه می گویم: « اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِيمَ » به خاطر این است که از کشتی نجات سیدالشهدا جدا نشویم،کشتی امام حسین(ع) هم بزرگ است و وسیع و هم سریعتر انسان را به سعادت می رساند. هر کجا خطا کردید،توبه کنید و برگردید و بگویید یا حسین من خطا کردم ؛ این چنین افرادی بودند که جذب سیدالشهدا شدند. افراد نامدار و بزرگان کوفه هم بودند که برای امام نامه نوشتند و از او دعوت کردند تا به کوفه بیاید ولی امام را تنها گذاشتند و در برابر او شمشیر کشیدند.

ایام محرم و ایام عزاداری سیدالشهداست ،سعی کنید مجالس را باشکوه برگزار کنید و از این مجالس بهره ببرید،مراقب باشید از کشتی جا نمانید.

خدایا به حق محمد و آل محمد یک لحظه ما را از امام حسین جدا نگردان

پی نوشت:

1- كامل الزيارات ؛ ج 1 , ص 52

2- مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏10، ص 318

3- انساب الاشراف ج۳، ص۱۶۷- ۱۶۸/ تاریخ الطبری ج۴، ص۲۹۸ / تنقیح المقال ج۱، ص۴۵۲-۴۵۳/ الاخبار الطوال ص۲۴۶-۲۴۷.

4- فتوح ابن اعثم، ج 5، ص 130-132/ تاریخ طبرى، ج 4، ص 307-308 و بحارالانوار، ج 44، ص 379

5- بحار، ج 45، ص 16 و 17


خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی.

اهمیت اقامه نماز در کنار مجالس عزاداری :

در توصیه به تقوا ، هم به مجالس امام حسین(ع) اهمیت دهید و در مجالس شرکت کنید و هم از نماز خود مراقبت کنید، هیچ کدام را فدای دیگری نکنید . ولایت اصل است و خیمه است، نماز هم از اولین واجبات و نماز عمود است، اینگونه نباشد که نسبت به نماز بی اعتنا باشیم ، چون اگر نماز پذیرفته نشود پذیرش دیگر اعمال هم به مشکل خواهد خورد . در بین نمازها، نماز جمعه از اهمیت بالایی برخوردار است. یک نکته خدمت شما عرض کنم و آن هم بحث اقامه نماز است، اقامه یعنی برپا داشتن یعنی همه ما در برپایی نماز سهیم باشیم تا نماز را باشکوه برگزار کنیم .هر کسی، هر کار که می تواند در جهت برپایی باشکوه تر برگزار شدن نماز، انجام دهد . مانند هیئت، یک نفر سینه میزند ، یکی مداحی می‌کند، یکی زنجیر میزند، هر کدام یک نقشی دارند، در برپایی نماز هم ، هر کدام از ما باید سهم داشته باشد. اولاً خودمان حضور پیدا کنیم و ثانیاً خانواده و دوستان خود را هم به شرکت در نمازجماعت و نماز جمعه دعوت کنیم . نماز را برپا بداریم که نماز عمود خیمه دین است، عمود همان چوبی است که زیر خیمه می زنند تا برافراشته بماند، اگر نماز به خوبی برگزار شود بسیاری از مشکلات جامعه بر طرف می شود و فحشا و منکرات و زشتی ها از جامعه رخت می بندد. اگر به نماز اهمیت داده شد خانواده ها با هم به خوبی زندگی می‌کنند و دیگر درگیری و دلخوری نخواهد بود.کسی بخاطر ارث و میراث بحث نمی کند، چون همه خدا را در نظر می گیرند؛ اهمیت نماز، خصوصاً نماز جمعه بسیار زیاد است توصیه ای که به برادران و خواهران عزیزم دارم این است که همه در برپایی نماز کوشش کنید ،صرف حضور نباشد بلکه در برپایی نماز جدیت داشته باشید و هر کدام یک گوشه کار را به عهده بگیرید تا نماز جماعت و جمعه را باشکوه برگزار کنیم .

مناسبت های هفته :


یکشنبه 16 مرداد 9 محرم‌الحرام
*تاسوعای حسینی (61ق)

دوشنبه 17 مرداد 10 محرم‌الحرام
*عاشورای حسینی (61ق)

آداب مجالس عزاداری سیدالشهدا :

ان شاءالله در مجالس عزاداری شرکت کنید و از آن بهره ببرید . نزاع و اختلاف را کنار بگذارید، همه ما برای سیدالشهدا خدمت می کنیم و رئیس و مرئوس بودن معنا ندارد، هوای نفسانی را کنار بگذاریم و برای خدا و رضایت امام زمان قدم برداریم . چه فرقی میکند چه کسی مداحی کند، خدایی نکرده این گونه نباشد که مثلاً بگوییم اسلامی که فلان آقای روحانی تبلیغ کند، قبول نیست ،تعریف من از اسلام درست است، این گونه نباشیم، منیت و خودخواهی عامل سقوط خواهد بود و انسان را بیچاره می کند، ابلیس شش هزار سال عبادت کرد ولی با یک تکبر و خودخواهی همه ی آنها را نابود کرد . ممکن است دو نفر با هم به مسجد بیایند، یکی فرد مومنی که به نماز و عبادت خود مغرور شود و به واسطه آن ، خودش را بالاتر از بقیه بداند و این غرور عبادت و کارهای خیر او را نابود کند و دیگری فرد فاسقی که مسجد می آید و به گناه خود اعتراف می کند و با توبه پاک و مومن از مسجد شود. ان شاءالله از این ایام بیشترین بهره را ببرید .با سوار شدن بر کشتی نجات سیدالشهدا ، خیلی از گره‌ها را باز می شود.

*شهادت محمود صارمی؛ خبرنگار شهید(1377ش)_ روز خبرنگار

این روز را به خبرنگاران عزیزمان تبریک می گوییم. متاسفانه یک نقص ما در چترود داریم و آن این سات که سایت و یا کانال خبری فعال در بخش چترود نداریم، در برخی از شهرها، یک پرنده پر می زند، روی آنتن صدا و سیما و رسانه های دیگر پخش می شود ولی در چترود این همه مراسمات خوب برگزار می‌شود ولی هیچ خبرنگاری آن را پوشش خبری نمی دهد و یا در هیچ سایت خبری نوشته نمی شود . البته چند سایت وجود دارد که بیشتر حالت انتقادی و تند دارد، خوب است ولی تاثیر گذار نیست . کارهای خوبی در شهر انجام می شود ولی خبری نمی شود، متاسفانه ما یک گروه خبری فعال در شهر نداریم و جای آن خالی است که باید فکری برای آن انجام داد.

سه‌شنبه 18 مرداد 11 محرم‌الحرام
*روز تجلیل از اسرا و مفقودان

این روز را به همه عزیزان رزمنده و کسانی که دوره اسارت را تحمل کردند تبریک عرض می کنم، بعضی از آنها امروز در نماز جمعه حضور دارند، ان شاءالله خداوند همه شما را حفظ کند و روح مطهر شهدا را هم شاد بگرداند.

ايران ششمين كشور حادثه خيزجهان :

مسئله دوم مدیریت بحران است، ما ششمین کشور حادثه خیر جهان هستیم، نباید هنگام حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و... غافلگیر بشویم، این کارها مدیریت و پیشگیری می خواهد .مدیریت بحران باید با پیشگیری کردن و تدبیر سنجی جلوی حادثه را بگیرند و یا خسارت احتمالی را تا حد امکان کاهش دهد. متاسفانه بسیاری از روستاهای ما در مسیرهای سیلاب ساخته شده اند و در آنجا اجازه ساخت داده شده است ، البته چند سال خشکسالی بود و خبری از سیل نبود ولی باید بدانیم که سیل خبر نمی کند و قدرت ویرانگری بالایی دارد، یک عکس در اینترنت دیدم که سیل تیرآهن ۱۶ را کاملا له کرده بود . گفته شده اگر ۱۵ سانتیمتر آب جمع شود، می تواند ماشین های سواری را با خودش ببرد و اگر ۳۰ سانت جمع شود، ماشین های بزرگ را آب خواهد برد .سیل شوخی بردار نیست، باید مدیریت شود . یکی از مدیریت ها در بخش آبخیزداری است که چاله های بزرگی در مسیر سیلاب درست کنند که سیلاب مهار شود ، نمی شود دست روی دست گذاشت و بگوییم زلزله نمی آید، سیل نمی آید . مدیریت بحران یعنی پیشگیری ومهار از حوادث طبیعی، این حوادث بسیار مهم است . در همین شهر چترود، اگر از بالا دست سیلاب شروع شده بود و به شهر آمده بود، صددرصد همه خانه ها را تخریب می کرد ، خدا به ما را رحم کرد.شما دیدید که فقط یک مقدار باران داخل خود شهر آمد، چه وضعیتی پیدا شد . باید برای پیشگیری از سیل و خسارات احتمالی آن از همین الان فکری کرد و برنامه‌ریزی شود . از عزیزانمان در شورای اسلامی و بخشدار محترم تقاضا دارم مدیریت بحران را جدی بگیرند و برنامه‌ریزی کنند . می گویند بارانی بدتر از باران اول در پیش داریم که باید مدیریت کرد، پیشگیری کرد و جان مردم را نجات داد. متاسفانه در سیل اخیر، 80 نفر از هموطنان ما فوت کردند که عرض تسلیت دارم خدمت خانواده های محترم آن ها ، خداوند روحشان را شاد کند ، خانواده‌های زیادی داغدار شدند باید سیلاب ها را مدیریت کرد.

پیشرفت امروز ایران حاصل اجرای دیدگاه‌های امام و مدیریت رهبر انقلاب است :

اگر بخواهیم نحوه مدیریت مستقیم مقام معظم رهبری را ببینیم ، باید در بحث نظامی نگاه کنیم، که موجب اقتدار و توان کشور است . رزمندگان دفاع مقدس به یاد دارند سلاح اولیه ما برنو بود و سلاح سازمانی ارتش ژ۳ که عراقی‌ها به آن توپخانه دستی می گفتند. بعد از آن کلانش و در اوایل جنگ ، حرفه ای ترین سلاح ما آرپیجی بود و چیز دیگری نداشتیم و کشورهای دیگر حتی سیم خاردار هم به کشورما نمی دادند. عراقی ها شهرهای ما را موشک باران می کردند و ما نمی‌توانستیم کاری بکنیم. الحمدلله از اول نیروی هوایی ما قوی بود ولی ما سلاح نداشتیم فقط چند تانک چیفتن داشتیم که راننده نداشت ؛ خدا نیامرزد کسانی که اول جنگ، سربازی را بومی کردند ، یعنی هر سرباز در شهر محل سکونت خودش خدمت کند، مثلا اگر کرمانی است در کرمان سربازی برود، این کار باعث شد آنهایی که تانک های ما در شهرهای مرزی راننده نداشته باشد ، این گونه بود که دشمن به ما حمله کرد ولی امروز به لطف خدا توان نظامی ما را ببینید، فرمانده آمریکایی می گوید: من از پهپاد های ارزان قیمت کشور ایران کلافه شده ام، با همه سلاح پیچیده‌ای که ما داریم، نمی توانیم این ها را شناسایی کنیم . این نحوه مدیریت صحیح و استفاده از ظرفیت کشور است، امروز ما تا حدی در بحث موشک و پهپاد پیشرفت کردیم که روس ها هم خریدار پهپادهای ایرانی شده اند.پهبادهای ما تا عمق گنبد آهنی در اسرائیل برای شناسایی می روند ،در عمق ناو های آمریکایی نفوذ می کنند و شناسایی میکنند و برمیگردند. واقعاً دستمریزاد، این توان و اقتدار کشور ما و عمل به آیه « وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ » (6)تا میتوانید توان و قدرت نظامی خودتان را تقویت کنید و کشور خود را قدرتمند کنید تا دشمن را بترسانید. و یا در بحث موشکی چنان پیشرفت کردیم که امروز اسرائیل اگر دست از پا خطا کند ،چیزی از حیفا و رژیم جعلی اسرائیل باقی نخواهد ماند. وجود موشک های دوربرد ۲۰۰۰ کیلومتری با قدرت بالا ، نشان از اقتدار جمهوری اسلامی دارد .خدا را بر این نعمت شکرگزاریم .

اگر کشور ما اقتدار نداشت، خدا می‌داند دشمنان چه بلایی بر سر ناموس ما می آوردند و آمریکایی ها با ما چه می کردند. همین امنیتی که امروز داریم مدیون زحمات عزیزان ما در نیروهای مسلح است. اتفاقات زیادی می افتد که کمتر خبری می شود ولی داعش و گروههای ضد نظام جمهوری اسلامی، بارها برنامه خرابکاری داشتند که با عکس العمل به موقع نیروهای مسلح شناسایی و دستگیر شدند .همین چند روز پیش، بیش از ۱۰ نفر را با سلاح های بسیار پیچیده دستگیر کردند که قصد داشتند بین عزاداران حسینی بمب منفجر کنند و یا چند روز پیش در اصفهان عده ای را دستگیر کردند که حتی بمب های خود را کار گذاشته بودند. و آن لحظه‌ای که می خواستند منفجر بشوند،خنثی شدند و عوامل آن دستگیر شدند، همه اینها نشان از اقتدار نظام جمهوری و سطح بالای امنیت ماست. ان شاءالله از نظر اقتصادی و مالی هم مشکلات حل شود و سفره مردم آباد شود. این را باید از همه مدیران و مسئولین مطالبه می کنیم وگرنه کشور ما با وجود رهبر مقتدر و حکیم و نعمات خدادادی زیادی که دارد اگر مشکلات اقتصادی و گرانی ها حل شود ، گلستان خواهد شد.

خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان

پی نوشت:

6- سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰



چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.