سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

خصوصیات پیامبر اعظم(ص) در قرآن کریم/ حضور رئیس جمهور در مجمع‌عمومی سازمان ملل متحد

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 89 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1401.06.29
 
خطبه نماز جمعه بخش چترود به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در مورخه1401/07/01


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « فَبِما رَحمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُم وَلَو كُنتَ فَظًّا غَليظَ القَلبِ لَانفَضّوا مِن حَولِكَ» (1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان ، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام بخش ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

از حضور مؤمنانه همه شما خواهران و برادران نمازگزار، مجری ،موذن و قاری محترم، دست اندرکاران نمازجمعه صمیمانه تشکر می کنم . امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً فرارسیدن ایام ارتحال جانسوز پیامبر اعظم حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و شهادت سبط اکبر امام حسن مجتبی (علیه السلام) و شهادت هشتمین امام همام حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) را به ساحت مقدس مولایمان صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و به همه شما ارادتمندان و علاقه مندان اهل بیت(ع) تسلیت عرض می کنم.

خصوصیات پیامبر اعظم(ص) در قرآن کریم :


در خطبه اول چند کلامی از اخلاق والای رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از بیان قرآن خدمت شما بزرگواران عرض می کنم.

نرمخویی و مهربانی پیامبر اعظم(ص):

یکی از مهمترین اخلاق والای رسول خدا(ص) نرمخویی بود. حضرت هرگز زمخت و خشن رفتار نمی‌کرد ؛تندخو و بد اخلاق نبود ، خداوند متعال می فرماید: « فَبِما رَحمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُم»به (برکت) رحمت الهی، در برابر آنان (= مردم) نرم (و مهربان) شدی! « وَلَو كُنتَ فَظًّا غَليظَ القَلبِ » و اگر خشن و سنگدل بودی،«لَانفَضّوا مِن حَولِكَ» از اطراف تو، پراکنده می‌شدند. (1) اخلاق خوب ومهربانی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم باعث شد تا مردم تندخوی جزیره العرب به سمت رسول خدا روی بیاورند ؛ آن هم مردمی که شکمبه شتر روی سر پیامبر خالی می کردند ،خار بیابان، جلوی پای رسول خدا می ریختند ولی اخلاق خوب رسول خدا باعث شد آنها جذب او شوند. رسول خدا در خانه و اجتماع با همه خوش برخورد بودند و به همه سلام می کردند، حتی به کوچکترها سلام می کردند. این شیوه زندگی رسول خدا بود که بسیار نرمخو بودندکه این نرمی و خوش‌رفتاری پیامبر در قرآن هم ذکر شده است.

با دشمنان سخت گیر و با دوستان مهربان:

پیامبر خدا نسبت به مومنین مهربان بود اما نسبت به کفار حربی یعنی افرادی که روبروی اسلام قرار می گرفتند مانند منافقین و کسانی که حدود اجتماعی را زیر پا می گذاشتند دیگر پیامبر مهربان نبود بلکه به گفته قرآن کریم : « يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جاهِدِ الكُفّارَ وَالمُنافِقينَ وَاغلُظ عَلَيهِم »(2) با ظالمان و منافقان حضرت خشن بودند و سخت برخورد می کرد،ولی در جامعه اسلامی نسبت به مومنین و جامعه مسلمان رئوف و مهربان بودند خوش خلقی یکی از ویژگی های رسول خداست.

«عبد بودن» ویژگی منحصر به‌فرد رسول خدا(ص):

یکی از مهمترین خصوصیات پیامبر خدا که ما در تشهد نماز هم به زبان می آوریم مسئله بندگی بود. « أَشـْهـَدُ أَنَّ مـُحـَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ »پیامبر خدا قبل از اینکه رسول باشد و از طرف خدا به رسالت برگزیده شده باشد، بنده خدا و مطیع دستورات خداوند بود در مقابل پروردگار خاضع و متواضع بود . عبد بودن خیلی مهم است تا عبد نباشد، نمی تواند رسول باشد . آیات متعددی در قرآن مجید به این مطلب گواهی می دهد که در اینجا به چند آیه اشاره می کنم: « تَبَارَكَ الَّذِي نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَى عَبْدِهِ لِيَكُونَ لِلْعَالَمِينَ نَذِيرًا » (3) ما قرآن را بر بنده خویش نازل کردیم. خداوند پیامبر را در آیه، عبد نامیده است. « سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ » (4) اگر رسول خدا بخواهد به آسمان برود باید عبد باشد. « الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَنزَلَ عَلَى عَبْدِهِ الْكِتَابَ»(5) خداوند این کتاب را بر بنده خود نازل کرد. « فَأَوْحي‏ إِلي‏ عَبْدِهِ ما أَوْحي »(6) خداوند آنچه را وحی کردنی بود به بنده اش محمد(ص) وحی نمود.عبد بودن مهمترین امتیاز و خصوصیت رسول خداست.به قول شاعر « در کوی عشق شوکت شاهی نمی‌خرند. اقرار بندگی کن و اظهار چاکری » راه پیشرفت تکبر نیست بلکه آنچه موجب پیشرفت است شیوه رسول خدا ست، راه عبودیت و بندگی است،مطیع دستورات پروردگار بودن ،خضوع و خشوع است . خشیت به همان معنای عبودیت است .اینکه از عظمت و بزرگی خداوند خوفی در دل پدید می آید ، مثلا شما وقتی روی قله کوه قرار می گیرید و از آن بالا به پایین نگاه می کنید در کنار قله دره ی عمیقی وجود دارد، وقتی به پایین نگاه می کنید خوفی در دل تو ایجاد میشود، بزرگی و عظمت قله کوه باعث ایجاد ترس در دل تو میشود، این ترس ناشی از عظمت و بزرگی قله است که به آن خشوع می گویند . اگر خدای نکرده یک لحظه عنایت پروردگار از ما برگردد، قلب ما می ایستد ؛چون او هست ما هستیم، نفس کشیدن ما و فیض حیات به دلیل وجود و زنده بودن او به قلب ما افاضه میشود.وقتی بزرگی خداوند را تصور می کنیم، خشوع و خوفی در قلب ما ایجاد میشود که باعث پیشرفت انسان میشود و اطاعت می آورد. به طور خلاصه در این خطبه دو خصوصیت از پیامبر را برای شما عرض کردم: نرمخویی و عبد بودن.

خدایا به حق محمد و آل محمد با قوت همه ما را ختم بخیر بگردان

پی نوشت:

1- سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۵۹

2- سوره مبارکه التوبة آیه ۷۳

3- سوره مبارکه فرقان آیه 1

4- سوره مبارکه اسراء آیه 1

5- سوره مبارکه الکهف آیه 1

6- سوره مبارکه نجم آیه 10

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در توصیه به تقوا ان شاءالله در مجالسی که منتسب به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه معصومین است، در مساجد و تکایا شرکت کنید و این مجلس را باشکوه برپا دارید تا حق رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم امام حسن مجتبی علیه السلام و امام رضا علیه السلام ادا شود.

مناسبت های هفته

شنبه 2 مهر 27 صفر

*روز وقف

انسان با وقف می تواند بعد از مرگ هم خودش را ماندگار کند. در همین چترود نگاه کنید ،خانه های وقفی وجود دارد که شاید متعلق به ۱۰۰ یا ۲۰۰ سال قبل است و واقف آنها را وقف کرده است و با این وقف نیت خودش را زنده نگه داشته است. ما هم میتوانیم با وقف عام المنفعه ، خودمان را زنده نگه داریم. وقف بسیار خوب است و در همه ادیان بوده است و در اسلام نیز وجود دارد. امروز هم در تمام کشورها در جریان است، اهمیت وقف بسیار مهم است منتها حفظ مال وقفی هم بسیار مهم است که باید به آن توجه شود.

*بازگشایی مدارس

بازگشایی مدارس را داریم که به خانواده بزرگ آموزش و پرورش، معلمان عزیز تبریک عرض می کنم. نهاد آموزش و پرورش یک نهاد مصرف کننده نیست بلکه نهادی تولید کننده است و ما باید قدر آن را بدانیم و همانطور که بارها در سخنان حضرت امام و مقام معظم رهبری به آن تاکید شده است باید به هر دو جنبه مهم آموزش و پرورش و خودسازی توجه شود . نوجوانان امروز تربیت شده زمان طاغوت نیستند بلکه تربیت شده جمهوری اسلامی هستند اگر ما خوب کار کنیم می توانیم کاری کنی آنها زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر شوند و نسلی در تراز انقلاب تربیت شود. به مسئله تربیت و پرورش بایستی بیشتر توجه شود، ان شاءالله در سال جدید تحصیلی، معلمان و دبیران دست به دست هم داده و برای تربیت این نسل کوشش کنند تا این تربیت مورد پسند امام زمان و دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی پرورش داده شوند.

یکشنبه 3 مهر 28 صفر

*رحلت رسول اکرم(ص) (11 قمری)

*شهادت امام حسن مجتبی(ع)


سه‌شنبه 5 مهر 30 صفر

*شهادت امام رضا(ع)

*هفته دفاع مقدس

۳۱ شهریور تا ۶ مهر هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است، امروز هم بسیجیان عزیز امروز با لباس بسیجی در نماز جمعه حضور دارند که صمیمانه تشکر می کنم. دفاع مقدس به راستی خود یک دانشگاه و محل تربیت بود ، اگر دفاع مقدس نبود معلوم نبود که امروز کشور ما سرپا باشد. به همه رزمندگان دفاع مقدس تبریک عرض می کنم، جنگ تحمیلی یک جنگ بی‌سابقه‌ای بود که بر علیه نظام جمهوری اسلامی نوپا صورت گرفت همه دنیای کفر دست به دست هم داده بودند ولی یک وجب از خاک ایران اسلامی را نتوانستند تصرف کنند. آن هم از برکت سایه جانشینی امام زمان ولی فقیه رهبری حضرت امام(ره) و فداکاری ملت مظلوم ایران بود. ان شاءالله همه بسیجیان و رزمندگان را خداوند حفظ کند و مقام عالی شهدا را متعالی بگرداند.

حضور رئیس جمهور در مجمع‌عمومی سازمان ملل متحد :

در این هفته حضور رئیس جمهور محترم را در مجمع عمومی سازمان ملل داشتیم که بسیار عالی و خوب صحبت کردند و صدای رسای ملت ایران را به گوش همه رساندند و بحث عدالت را مطرح کردند . موضوع ترور سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را مطرح کردند که اوج سخنرانی ایشان زمانی بود که عکس حاج قاسم را در مجمع عمومی سازمان ملل در جمع هیئت هایی که از سراسر دنیا آمده بودند ، بالا بردند و در جمع هیئت های آمریکایی خواستار اجرای عدالت شدند و یادآور شدند که رئیس جمهور آمریکا اعتراف کرده است که داعش را به جان منطقه انداخته و تروریست‌ها را ایجاد کرده است و حاج قاسم سلیمانی سردار برومند ایرانی را که در مقابل این تروریست ها ایستاده بود به فرمان مستقیم رئیس جمهور آمریکا به شهادت رسانده اند و خواستار محاکمه بین المللی در دادگاه عادلانه شدند که بازتاب بسیار خوبی در شبکه های شبکه های خبری دنیا داشت و صدای حق طلبی و مظلومیت ملت ایران را مجمع عمومی سازمان ملل بلند کرد.مراودات و گفتگو های بسیار خوبی هم با رؤسای کشورهای مختلف صورت گرفت که اثرگذار خواهد بود .

عضویت ایران در پیمان شانگهای:

چند روز قبل، رئیس جمهور محترم در شانگهای حضور پیدا کردند. بیش از ۴۰ درصد مردم جهان عضو شانگهای هستند. دشمنان به دنبال منزوی کردن جمهوری اسلامی بودند و می خواستند ما با هیچ کشور دیگری ارتباط نداشته باشیم ولی عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای باتوجه‌به همکاری‌های گسترده اعضا آن در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، ترانزیتی و انرژی بدون تردید فضای مناسب‌تری را برای تعاملات بین‌المللی کشورمان فراهم خواهد آورد و پیش‌بینی می‌شود حضور و عضویت رسمی ایران زمینه‌ساز نقش فعال‌تر در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی شود که در این صورت، پروژه غرب برای به انزوا کشاندن ایران را به شکست خواهد کشاند.

جنگ احزاب رسانه‌ای علیه نظام اسلامی:

این روزها شاهد هستید که با فوت خانمی با نام مهسا امینی موجی از غم و غصه ایران را فرا گرفته است، از اینکه او در مقر پلیس فوت شده بود همه ناراحت شدند. اینکه از فوت کسی ناراحت شویم یکی از خصایص خوب ایرانی هاست. مثلاً طبق آمار ،بیشترین تعداد کشته شدن زنان باردار در آمریکاست اما هیچ اعتراضی از کسی مشاهده نمی کنید. آنقدر بی تفاوتی و بی وجدانی وجود دارد که اگر کسی کنار آنها از تشنگی فوت شود کسی به آن توجه نمی کند. وقتی کسی در خانه فوت می کند، روزها آنجا می ماند و جسد او می گندد و تا مدتها کسی خبردار نمی شود ،چون اهمیت نمی دهند و به حیوانات خانگی بیشتر از خانواده خود اهمیت می دهند. این از جمله خصلت های غربی هاست اما از خصوصیت ما ایرانی ها این است که احساسی و پایبند مسائل اخلاقی هستیم و این خیلی خوب است که فوت یک نفر ما ناراحت کرده است. در این میان عده ای هم به شیوه برخورد پلیس انتقاد کردند و خواستار شدند تا حقایق بیشتر روشن شود و اعتراض هم داشتند که منعی ندارد ولی از نوع اعتراض آنها مار های خفته بیدار شدند و دشمن سوء استفاده کرد . نام مهسا امینی تبدیل به اسم رمز شد برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی و برگرداندن آمریکا و زیر سلطه بردن کشور. در این جریان و از این اعتراضات رئیس جمهور آمریکا ،صهیونیست‌ها ،انگلیسی‌ها ومنافقین حمایت کردند. احزاب مانند حزب کومله هم به میدان آمدند و نیروهای خود را فرستادند و با اسلحه های سردی چون چاقو ، قمه و دشنه های جدید در اختیار معترضین قرار گرفت، عده ای می خواستند اسیدپاشی کنند و در برخی جاها کشته سازی کردند.همه دیدید که در این چند روز دشمن چگونه همه نیروهای خودش را به میدان آورد .نکته ای را خدمت شما عرض کنم در کل جهان و در پنج قاره حدود ۳۰۰ ماهواره در فضا وجود دارد که در این دنیای به این وسعت و با وجود پنج قاره و این همه کشور، حدود یک سوم ماهواره های کل جهان بر روی ایران متمرکز شده است و بر علیه ایران برنامه پخش میکنند.۲۶۰ کانال فارسی زبان برنامه برای ایرانیان پخش می‌کنند،از آمریکا ،رادیو فردا، بی بی سی، اینترنشنال، از آلمان ،انگلیس حتی سعودی‌ها و ترک ها برنامه های فارسی زبان زیادی را پخش می کنند، آنها به چه منظوری این برنامه ها را برای ایرانیان می سازند و میلیارد میلیارد دلار در این راه هزینه می‌کنند؟ آیا آنها دلسوز مردم ایران هستند؟ مردم انگلیس و آمریکا در ازای فیلمی که پخش می شود، حق اشتراک می پردازند و اگر کسی این پول را پرداخت نکند، برنامه های او قطع میشود. آنچه چگونه شده است که برای ایران ۲۶۰ کانال رایگان برنامه پخش می کند؟ برای این است که بتوانند روی افکار، دل ها و مغز ها کار کنند . به بهانه ماجرای فوت مهسا امینی، دشمنان به میدان آمدند و تمام لشکر شیطان را جمع کردند و صف خود را از اعتراض جدا کردند و به اغتشاش و آشوب پرداختند .و در این میان دهها آمبولانس را آتیش زدند، حتی در اسرائیل هم آمبولانس آتش نمی زنند، چون آمبولانسی که به بیماران خدمت رسانی می کند به حزب و جناح بیمار کاری ندارد و به همه بیماران خدمت می دهد. متاسفانه به ساختمان های زیادی آسیب وارد کردند و شیشه های آنها را شکستند ،حتی مأمور نیروی انتظامی را آتش زدند، بسیجیان را کتک زدند، آنها که می گویند نباید حجاب اجباری باشد،آیا کشف حجاب اجباری است ؟ شما بدترین دیکتاتور هستید اجازه نمیدهید کسی که خود می خواهد حجاب داشته باشد،حجاب بگیرد. اینها بدترین دیکتاتور ها هستند چادر از سر دختر مسلمان کشیدند، مقنعه او را پاره کردند، بسیجی را آتش زدند، نیروی انتظامی که حافظ امنیت این کشور است را به شهادت رساندند. وقتی شبانه روز ما راحت سربالین می گذاریم عزیزان ما در نیروی انتظامی و اطلاعات هستند که حافظ کشور و امنیت آن هستند و گرنه داعش مزاحمت های بسیاری را در کشور ایجاد می کرد . همانطور که در کشورهای اطراف می بینید که مسلمانان حتی در مسجد ها هم آسایش ندارند ، هر چند وقت یک بار در پاکستان، هند و افغانستان مسجد را به آتش می‌کشند. الحمدالله ایران اسلامی در امنیت کامل است . تمام دشمنان کوچک و بزرگ دست به دست هم دادند تا امنیت ایران اسلامی را بشکنند ولی تاکنون موفق نشدند ،حتی با جنگ تحمیلی نیز کاری از پیش نبردند. حالا با فوت خانم مهسا امینی ،نام او رمزی می شود برای مقابله با جمهوری اسلامی . در این میان قرآن را به آتش کشیدند، پرچم ایران اسلامی را که مایه افتخار کشور است را به آتش کشیدند، ورزشکاران تلاش می‌کنند تا با کسب مدال های قهرمانی موجب افتخار شوند و پرچم کشور آنها بالا برده شود ولی این آشوبگران پرچم کشور را از آتش زدند . آتش زدن پرچم، از بین بردن امنیت ،تخریب اموال عمومی همه اینها نشان دهنده این است که آنها دنبال نابودی نظام جمهوری اسلامی هستند .مگر این کشور آسان به دست آمده است ،در اطراف کشور ما گرگها دهان خود را برای بلعیدن باز کردند، از ابتدای انقلاب اسلامی هر روز یک توطئه علیه نظام صورت گرفته است و وقتی از راه تحریم اقتصادی نتوانستند کاری را به پیش ببرند، فوت خانم امینیرا بهانه قرار دادند. البته همه ما دنبال حقیقت هستیم و می خواهیم حقایق بیشتر آشکار شود و و برای مردم توضیح داده شود ولی آشوبگران دنبال حقایق نیستند، شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب از این جریان بسیار خوشحال شدند چون بهانه ای برای مقابله با جمهوری اسلامی به دست بیاورند. اما طومار فتنه به دست مردم جمع خواهد شد همانگونه که در فتنه های گذشته جمع شد طومار فتنه این بار نیز به دست مردم جمع خواهد شد .مردم پشتیبان نظام جمهوری اسلامی هستند. نظام جمهوری اسلامی به زور سرنیزه حاکم نشده است بلکه خواسته مردم بوده است و پایه های آن نیز در دل مردم استوار است . پایه های اقتدار نظام جمهوری اسلامی خود مردم هستند، این نظام و انقلاب عدالت را در جهان اجرا می‌کند و پرچم را به دست مولایمان حضرت صاحب الامر می‌دهد و جهان گلستان می شود . در این جریان تمام شیاطین عالم دست در دست هم دادند ،جمهور آمریکا و انگلیس از یک طرف صهیونیست‌های آدمکش هم از طرف دیگر از آشوبگران حمایت می کنند و آنها را تشویق می‌کنند و به آنها آموزش می دهند چگونه خراب کاری کنند. این ها واقعا دنبال اعتراض و انتقاد نیستند بلکه به دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی هستند ومی خواهند بار دیگر این نظام را زیر سلطه آمریکایی ها ببرند. یک عده فکر میکنند اگر این نظام سرنگون شد فرزند رضا پهلوی بر روی کار خواهد آمد ولی این محال است افرادی مانند داعش سر کار خواهد آمد، مگر همین چند روز ندیدید که بسیجی را آتش زدند ،پلیس را آتش زدند ؛حالا ببینید اگر اینها رئیس و حاکم شوند به هیچکس رحم نخواهند کرد و حمام خون را خواهند انداخت. تجاوز به ناموس را آزاد خواهند کرد ،این ها بویی از انسانیت نبرده اند وگرنه اگر کسی اعتراضی داشته باشد باید صحبت کند، گفتگو کنم تا حقیقت روشن شود ولی اینها دنبال کشف حقیقت نیستند بلکه این رمزی است برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی و مقابله با ملت ایران و مقابله با بانوانی که با حجاب خود دشمن را ناکام گذاشتند و خواهان مقابله با مردم ایران هستند که تاکنون دشمن را ناامید کرده است. ان شاءالله بعد از نماز جمعه در راهپیمایی محکومیت اغتشاشگران شرکت کنید. ان شاءالله شاهد هرچه زودتر شاهد ظهورآقا امام زمان باشیم و کشور ما از هر جهت حفظ شود .

خدایا به حق محمد و آل محمد عاقبتی همه ما را ختم بخیر بگردان


چاپ این نسخه درجه: 5.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.