سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سخنرانی امام جمعه محترم چترود در دیدار با هیئت های مذهبی بخش چترود

ارسال شده توسط: مدیریت سایتبازدید شده: 78 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1401.11.15
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم چترود در دیدار با هیئت های مذهبی بخش چترود مورخه 1401/11/05


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


الحمدلله ، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)،یا بقیة الله یا ابا صالح (عج) ادرکنا واغثنا

خوش آمد عرض می کنم خدمت همه شما بزرگواران.امروز در خدمت بهترین افراد این شهر، ارکان دینداری و دین مداری شهر هستیم . از جناب آقای افضلی که زمینه جلسه را فراهم کردند نیز تشکر می‌کنم. امروز سالروز شهادت امام نهم امام هادی علیه السلام است که به پیشگاه مقدس امام زمان(عج) و همه شما ارادتمندان و علاقه مندان حضرتش تسلیت عرض می کنم. روایتی را از این امام همام در باب مسائل اجتماعی خدمت شما عرض می کنم.

جایگاه حسن ظن و سوءظن :

امام علی النقی الهادی (علیه‌‌السلام) می فرماید: « اِذَا کَانَ زَمانُ العَدلِ فیهِ أَغلَبَ مِنَ الجَورِ فَحَرامٌ أَن یَظُنَّ بِاَحَدٍ سُوءً حَتّی یَعلَمَ ذالِکَ مِنهُ » هرگاه در جامعه، رعایت عدالت بیشتر از جور و ستم باشد؛ بد گمانی به مردم حرام است، مگر آن که از راه یقین محرز باشد؛ «و اِذَا کَانَ زَمانُ الجَورِ أَغلَبَ فیهِ مِنَ العَدلِ فَلَیسَ لِأَحَدٍ أَن یَظُنَّ بِاَحَدٍ خَیراً ما لَم یَعلَم ذالِکَ منهُ»و امّا اگر در برهه ای از زمان، ظلم و جور بر عدالت غلبه پیدا کند، خوش گمانی به همگان شایسته نیست جز آنجا که آدمی به نیک بودن شخصی علم و یقین دارد. (1)این حدیث ، حکایت زمان حال ما است.متاسفانه امروز می بینیم که عده ای ، بی‌دلیل به مدیران و مسئولین کشور و رهبر انقلاب گمان بد دارند و به صحبت های آنها و اخبار صدا و سیما بی اعتماد هستند و از طرف دیگر اخبار اینترنشنال و رادیو فردا و بی بی سی و کلیپ هایی که در فضای مجازی پخش می شود را دنبال می کنند و به گفته های آنها صددرصد اعتماد دارند و می گویند همه اینها راست می گویند! ولی اگر از دیدگاه ائمه معصومین و امام نهم امام هادی علیه السلام ، به مسائل اجتماعی نگاه کنید،متوجه خواهید شد که این طرز تفکر اشتباه است. در زمانی که عدل بر جور و ستم غلبه دارد، شما حق نداری بدبین باشید بلکه باید به سخنان مسئولین گمان خوب داشته باشیم ، مگر اینکه خلاف آنها برای شما اثبات شود .

آقای اکبری که جاسوس کهنه کاری بود، فردی بود که ۷۰ ماه سابقه جبهه داشت و عضو خانواده شهید بود، پیشانی او هم پینه داشت ولی از سال ۸۲ که بازنشسته شده بود تبدیل به مهره خاص دشمنان شد و یک ابر جاسوس شد. خود آقای اکبری اعتراف می کرد که انگلیسی ها کاملاً با مذاق مرا می دانستند وحتی دقت داشتند هتلی که برای من در لندن رزرو می کنند، دستشویی آن رو به قبله نباشد ! در خاطرات یک جاسوس انگلیسی نوشته شده بود که وقتی متفقین به قم آمده بودند ، سحرگاه صدای اذان بلند شد که فرمانده انگلیسی با ترس از خواب پرید و گفته بود صدای چیست؟ گفتند اذان میگویند .سوال کرده بود: آیا اذان برای ما ضرری هم دارد؟ گفتند خیر، گفت پس اشکال ندارد تا صبح اذان بگویند . در اینجا هم همین است این که دستشویی به کدام سمت باشد ،برای دشمن اهمیتی ندارد، حتی سجاده هم برای او می گذاشتند ولی با همکاری این فرد، شهید فخری زاده از دانشمندان هسته ای ما را به شهادت رساندند. معلوم نیست چه تعداد از این افراد باز هم در کشور داشته باشیم که هنوز آنها را نمی شناسیم . یکی از رئیس جمهور های آمریکای لاتین به ایران آمده بود، گفته بود: من فهمیدم که معاون من جاسوسی آمریکا است، از او سوال کردم آمریکایی ها از تو چه می خواستند و چه کاری قرار بود تا برای آنها انجام بدهی؟ گفت از من فقط خواسته بودند تا زمان انجام کارهای مهمی که قرار است در کشور صورت بگیرد را ،عقب جلو کنم و اجازه ندهند این کار به سرعت انجام شود .دیگر هیچ کار دیگری از من نمی‌خواستند! او میگفت از این گونه افراد در ایران بسیار زیاد است. بحث نفوذی که رهبر انقلاب مدت ها بر آن تاکید دارند به همین موضوع اشاره دارد. یا مثلاً آقای طبری که در قوه قضاییه بود و فرار کرد ،در ورودی اتاق خود نوشته بود : در وقت نماز تعطیل است.
امام هادی علیه السلام در این حدیث به ما می فرمایند: اگر در زمانه ای عدل بر ظلم غلبه پیدا کرد ،شما حق نداری به کسی گمان بد ببری، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود و اگر زمان جور و ظلم حاکم باشد شما نباید به افراد خوش گمان باشید. این سخن واقعا برای ما یک درس مهم است که نگاه ما به بیگانه و نگاه ما به خودی چگونه باشد. اگر این نوع نگاه را داشته باشیم، بسیاری از مسائل برای ما حل خواهد شد و وقتی دشمن برای ما برنامه ریزی می کند در اینترنشنال ،رادیو بی بی سی، رادیو فردا و کلیپ های پخش شده در فضای مجازی علیه نظام صحبت می کند ،ما با نگاه بدبینانه به این شبکه ها نگاه می کنیم و سخنان آنها را باور نمی کنیم.

هجمه دشمنان به سپاه، نشانه اقتدار انقلاب اسلامی است:

مدتی است دشمن فشار های سنگینی بیشتری را به کشور ما وارد می کند، از یک طرف توهین به قرآن کریم را داریم که تاکنون چندین مرتبه تکرار شده است. قرآن را می سوزانند و به آن جسارت می کنند و پا بر آن می گذارند.از طرف دیگر اروپایی‌ها سپاه پاسداران را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کردند ، فشار ها از هر طرف بر ایران اسلامی زیاد شده است که به نظر بنده نشانه صلابت سپاه پاسداران است. اگر سپاه ما خدشه و یا مشکلی داشت ،دشمنان باید از آن تعریف میکردند ولی همین که دشمنی می‌کنند ، نشان می‌دهد که راه سپاه یک راه درست است و حفظ امنیت کشور از برکت برادران عزیز سبز پوش سپاه پاسداران است ،خصوصاً سپاه قدس که خار چشم دشمنان بوده و هست.

لزوم تلاش برای برگزاری باشکوه‌ تر نماز جمعه :

همه باید کمک کنیم تا دستورات خداوند زمین نماند، همه ما مسلمان و خداپرست هستیم و باید امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه خود بدانیم و حضور باشکوهی در نماز جمعه داشته باشیم. اگر می خواهیم جامعه پاکی داشته باشیم و آلودگی در جامعه نباشد و اگر دنبال کادرسازی هستیم و قصد داریم نیروهای امام زمان را برای آینده تربیت کنیم ، باید مساجد را اولویت قرار دهیم و هم به نماز جماعت و هم به نماز جمعه را اهمیت بدهیم و آنها را باشکوه برگزار کنیم. نماز جمعه از ابتدای انقلاب تاکنون تواسته است بسیاری از توطئه‌ای دشمن را خنثی کند، وقتی مقام معظم رهبری (قبل و بعد از زمان جنگ) هرچند وقت یکبار خطبه می خواندند،بسیاری از نقشه های دشمن نقش برآب می شدو انقلاب صد سال به جلو می‌رفت . بزرگانی همانند شهید صدوقی، شهید بهشتی و شهید اشرفی اصفهانی که لنگرهای نظام و انقلاب بر دوش این بزرگان بود ، خطبه های بسیار مهمی را در نماز جمعه ایراد می کردند. نمازجمعه تا حدی مهم است که خداوند یک سوره در قرآن را به نام جمعه نامگذاری کرده است . در روایات ما نیز نماز جمعه مورد توجه خاصی قرار گرفته است و بر آن تاکید شده است همه سعی کنیم تا نماز جمعه باشکوه برگزار شود .البته نماز جمعه نسبت به روز اولی که بنده به این شهر آمده بودم خیلی بهتر و پر شور تر شده است ولی نباید به این حد اکتفا کرد. شهرچترود حدود ۸۰۰۰ هزار جمعیت دارد و لااقل ۵۰۰ نفر باید در نماز شرکت کنند . همه باید کوشش کنیم و برنامه ریزی کنیم تا نماز جمعه باشکوه برگزار شود. می توان هر هفته یک پایگاه مقاومت و یکی از هیئت های مذهبی اداره نماز جمعه را در دست بگیرد . اگر ۲۰۰ نفر در نماز جمعه شرکت کنند و هر نفر روی ۵ نفر تاثیر بگذارد، می شود 1000 نفر ولی هنوز ۷۰۰۰ نفر از دسترس ما خارج هستند. این جمعیت را درچه در کجا دیگر می توان داشت؟ در محرم و صفر که همه مشغول عزاداری هستند و فرصتی برای بیان مسائل شرعی و دینی نیست،بنابراین از شما هیئت های مذهبی شهرستان که ارکان دینی شهرستان هستید ، می خواهم تا تلاش کنید نماز جمعه باشکوه برگزار شود .

خدایا عاقبت همه ما را ختم به خیر بگرداند

پی نوشت:


1- مستدرک الوسائل، ج. ۹ ص. ۱۴۶




چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.