سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

آثار حرام در زندگی

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه نماز جمعه 30/11/88
به امامت حاج آقا ابراهیمی

http://yascms.ir/emam/Untitled%20-%2020.bmp



خطبه اول
در خطبه های گذشته بحثی را شروع کردیم ناتمام ماند در باب درآمدهای حرام و آثار حرام در زندگی شخصی و خانوادگی روی نسل، در تباه کردن اعمال خیر، در قبر و قیامت مطالبی را خدمتتان عرض کردم امروز اگر خدای متعال توفیق دهد بتوانیم چند کلامی را در خدمت شما بزرگواران باشیم. یکی از درآمدهای نا مشروع و حرام درآمد از راه ربا است.
آثار حرام در زندگی
حرام هم همینطور که خدمتتان عرض کردم آثار بسیار منفی در زندگی دارد یکی از آثار کار حرام،غذای حرام و لقمه حرام این است که عبادات را می سوزاند و از بین می برد. طرف ممکن است نماز خوانده باشد، عبادت کرده باشد، روزه گرفته باشد و کار خیر انجام داده باشد ولی درآمد حرام او کارهای خیر دیگرش را از بین برده مثل این می ماند که یک کشاورزی در طول زمستان زحمت کشیده ، گندم کاشته ،آب داده، شبها بیدار و خوابی کشیده محصولش را درو کرده بعد حالا که جمع کرده گندمش را با یک کبریتی همه اینها را آتش بزند بگوید یک کبریت طوری نیست، یک شعله آتش طوری نیست به گندمهای من بخورد همین یک شعله آتش تمام زحمات یک ساله او را از بین می برد. روی این جهت اشاره می کنم به یک روایت بسیار ناب از رسول خدا حضرت محمد(ص)،روایت خیلی عجیبی است حدیثی که می خواهم خدمتتان بخوانم حدیث بسیار مهم و گوش دادن و توجه به او خیلی لازم است. پیغمبر(ص) می فرمایند: روز قیامت اقوامی هستند که با داشتن حسنات، پاداش و کارهای خوب به اندازه کوههای مکه ، دقت کنید روی این روایت، ولی خدای متعال دستور می دهد این آدمها را ببرند به سوی جهنم، بعد سوال می کنند یا رسول الله (ص) «امصلون؟» آیا اینها پاداش دارند؟ آیا اینها نماز می خواندند؟ گفتند: که یا رسول الله(ص)«امصلون؟»، آیا اینها که به اندازه کوه اعمال خیر دارند؟ می گوید باز هم ببریدشان جهنم .آیا اینها نماز هم می خواندند؟ یا نماز نمی خواندند .آقا فرمودند «کانوامصلون» بله نماز می خواندند؟ سوال کردند آیا اینها روزه هم می گرفتند؟ فرمودند: «ویصومون» روزه هم می گرفتند . سوال کردند اینها نماز شب می خواندند یا اینکه نه اهل نماز شب نبودند؟ نماز می خواندند، روزه هم می گرفتند، پاسی از شب را اینها بیدار می شدند نماز شب هم می خواندند ، خیلی عجیب نماز شب می خواندند، روزه هم می گرفتند، نماز هم می خواندند ، اما دستور داده می شود اینها را ببرند جهنم، حالا حضرت علت را می خواهند برای ما ذکر کنند. این برای ما مهم است حضرت می فرمایند: اینها آدمهایی بودند هر مالی که گیرشان می آمد خودشان را می انداختند روی آن، پرهیز نداشتند و بالا می کشیدند فکر حلال و حرامش را نمی کردند الله اکبر آیا جایز این مال را ما انتخاب کنیم در زندگیمان؟ باز پیغمبر خدا(ص) می فرمایند «ترک لقمه الحرام احب الی الله من صلاة الف رکعة تطوعاًً» پیغمبر(ص) می فرمایند ترک لقمه حرام برای من دوست داشتنی تر است از اینکه دوهزار رکعت نماز مستحبی بخوانم، دو هزار رکعت نماز مستحبی یک طرف، ولی یک لقمه حرام در زندگی نباشد یک طرف حضرت می فرمایند: من آن را بیشتر دوست می دارم.
امام صادق (ع) می فرمایند«جدو واجتهدوا» کوشش کنید و «ان لم تعملوا فلا تعصوا» می فرمایند : اگر کار خیر نمی کنید معصیت نکنید این خودش خوب است. کار خیر انجام نمی دهید عملتان کم هست، معصیت و کار حرام در زندگیتان نباشد. این فرمایش امام صادق(ع) است. «فان من یبنی ولا یهدم یرتفعُ بناءه و ان کان یسیرا» فرمودند کسی که خانه ای می خواهد بسازد یک آجر می گذارد ولی خرابش نمی کند بالاخره کم کم این خانه را می سازد. کسی که می خواهد بنایی درست کند اگر خرابش نکند ولو آجر دانه دانه، کم کم روی هم بگذارد بالاخره بنایش ساخته می شود. چگونه بنا را خراب می کند؟ با حرام.
درآمدهای نامشروع
1-یکی از درآمدهای نامشروع این است که آدم در زندگی وجدان کاری نداشته باشد مسئول اداره همیشه سعی می کند به بهانه های مختلف از زیر کار فرار کند حال هر فکری می خواهد داشته باشد، هر سلیقه ای که می خواهد داشته باشد آدمی که از زیر کار فرار کند این درآمدش حلال است؟ سر ساعت باید برود سر ساعت باید خارج شود به بهانه های مختلف ، من یک بنده خدایی را می شناختم این بنده خدا از کار فرار می کرد بعد پیش پزشک می رفت مثلاً می گفت دل درد شدم، پزشک هم برای او می نوشت مثلاً یک روز استراحت خوب، آیا این درآمدبرای او حلال است؟ آیا بچه هایش عاقبت بخیر می شوند؟ نمی شوند. درآمد حرام در زندگی وفایی به انسان نمی کند.

ربا درآمد نامشروع
2- دومین درآمدهای نا مشروع و حرام ربا هست این مقدمه را گفتم تا برسیم به این بحث که در این خطبه یک آیه قرآن را معنا می کنیم و بقیه بحث را انشاءالله می گذاریم برای جمعه های آینده . در قرآن مجید ربا خواران را مثال زده به آدمهای مصروع و دیوانه که تعادل ندارند. یک آدمی بیماری صرع داشت و طلبه ای در قم بود.من این را به چشم خود دیدم حالا وقتی که این آیات را مطالعه می کردم آن بنده خدا به ذهنم آمد این می خواست نماز بخواند همین که ایستاده بود داشت نماز می خواند یک دفعه می افتاد روی زمین، رکوع می کرد در حال رکوع ذکر می گفت یک دفعه غش می کرد و می افتاد روی زمین اصلا هیچ کنترل و تعادلی نداشت. خدای متعال می فرماید: «الذین یاکلون الرّبا» آنهایی که ربا می خورند در زندگیشان«لا یقومون» از قبر وقتی می خواهند خارج شوند مثل آدمهای دیوانه و مصروع محشور می شوند تعادل ندارند. بعد روایت پیغمبر خدا (ص) خیلی عالی این نکته را بیان کرده می فرمایند: که من وقتی به معراج رفتم آدمهایی بودند که شکمشان خیلی بزرگ بود اینها که می خواستند بلند شوند و دو قدم راه بروند می خوردند زمین از بس که شکمهایشان بزرگ بود من از جبرئیل سوال کردم «من هولاء یا جبرئیل» آقا اینها چه کسانی هستند از امت من؟ که نمی توانند تعادل خودشان را حفظ بکنند. فرمودند«هولاء الذین یاکلون الربا» اینها آدمهایی هستند که در زندگیشان ربا می خوردند. بعد حالا این روایت را خدمتتان عرض می کنم خدای متعال می فرماید:رباخوار را تشبیه کردند به آدمهای دیوانه و آدمهای ناسالم ، آمهایی که مصروعند، کنترل ندارند البته این هم دلیل دارد چرا اینها اینجور در قیامت مشحور می شوند؟ چرا مثل آدمهای دیوانه تعادل ندارند؟ چون اینها در اجتماع تعادل را از بین بردند . چگونه تعادل را از بین بردند ؟ باعث شدند یک طبقه غنی درست بشود و یک طبقه فقیر، من پیش خودم فکر کردم مثل زالو ولی دیدم زالو هم یک مقدار خون بمکد سیر می شود رها می کند ولی این ربا خوار هیچ وقت هم سیر نمی شود از خون اقشار فقیر.

فقیر به چه کسی می گویند؟
در تفسیر، آیت الله جوادی آملی فرمودند: فقیر را چرا فقیر می گویند؟ چون فقیر از فقر یعنی کسی که مهره های کمرش شکسته باشد و نمی تواند روی پای خودش بایستد آن را از نظر لغوی می گویند فقیر. کسی که توان مالی نداشته باشد، در جامعه نمی تواند زندگی خودش را اداره کند، نمی تواند برخیزد به این آدم می گویند فقیر بعد رباخوار باعث می شود که خودش روزبروز غنی تر شود از یک طرف فقر در جامعه بیشتر شود تعادل به هم می خورد چون تعادل را در این دنیا بهم زده قیامت هم خودش تعادل ندارد تعادلش از بین می رود «کما یقوم الذی یتخبطه الشیطان من المس» مثل آدم جن زده، مثل آدم دیوانه که هیچ کنترلی ندارد نمی تواند راه برود خوب چرا اینها اینجور شدند؟ «ذلک بانهم قالوا انما البیع مثل الربا» اینها می گویند بیع مثل ربا هست اینقدر جن زده شده اند حرفهایی هم که می گویند وارونه است می گویند که ربا چه اشکال دارد؟ مثل معامله است چگونه معامله حلال است .ربا هم حلال است آن هم یک نوعی معامله است «فمن جاءه موعظه من ربه فانتهی» این آیه که نازل شد خدای متعال می فرماید که هر کس از این به بعد این نصیحت خدا را شنید و دست از ربا خواری برداشت «فله ما سلف» گذشته اش طوری نیست «وامره الی الله» آن دیگر به عهده خدا هست چگونه با او رفتار بکند؟ اما اگر بعد از شنیدن حکم خدا که این آیه نازل شد باز به ربا خواری ادامه دهد «فاولئک اصحاب النار هم فیها خالدون» آدم ربا خوار که ادامه می دهد عذابش مضاعف است. یکی از گناهان کبیره که وعده عذاب به او داده شده گناه انسان ربا خوار است که عذابش هم جاودانه و همیشگی هست.
«یمحق الله الربوا و یربی الصدقات» اما خدا با ربا خوار چکار می کند؟ اولا معنای ربا به معنای زیادی و افزایش است و رباخوار فکر می کند با گرفتن ربا سرمایه اش افزوده می شود ولی در واقع خدای متعال می فرماید: « یمحق الله الربوا و یربی الصدقات» محاق ماه وقتی که شبهای آخر می شود از چهارده که بدر کامل شد کم می شود، کم می شود و کم می شود تا روزهای آخر مثل یک مو می شود، باریک می شود ضعیف می شود لاغر می شود این را می گویند محاق ، می گویند ماه به محاق رفته یعنی آخر ماه هست آنهایی که دم سپیده صبح نگاه کنند مثلاً تشخیص می دهند می گویند بعد از اینکه ماه نبود کامل شد یکی دو روز بعد اول ماه جدید شروع می شود این ماه که کوچک می شود باریک می شود به آن می گویند محاق. حالا خدا هم «یمحق الله الربوا» ای ربا خوار خدای متعال تو را به محاق می برد لاغرت می کند، بیچاره می شوی ثروت از دستت می رود مظلمه هم گردنت می افتد فکر نکنی مالت زیاد می شود و برجسته می شوی افزایش پیدا می کنی . خدا ریزت می کند از آن طرف «ویربی الصدقات» صدقه هم شامل قرض الحسنه می شود و هم شامل انفاق می شود، کسی که صدقه می دهد بدون عوض یا اینکه قرض الحسنه می دهد بعضی فکر می کنند از آن مال کم می شود بالاخره در ظاهر صدقه می دهید افزایشی ندارد ولی خداوند وعده داده می فرمایند: «ویربی الصدقات» خدا این صدقه را بر جسته می کند این مالی که شما قرض الحسنه، یا مالت را صدقه می دهید خدای متعال روز به روز زیادتر می کند آن را . این دوتا آیه بود در باب رباخوار.
یک روایت هم عرض می کنم و این خطبه را جمع می کنم. پیغمبر خدا حضرت محمد(ص) «من أکل الربوا »کسیکه ربا بخورد «ملئی الله بطنه من نار جهنم بقدر ما أکل و ان اکتسب منه» روز قیامت خدا شکمش را پر از آتش می کند اگر از ربا مالی بدست بیاورد یا مثلاً کار خیری انجام بدهد خدا از او قبول نمی کند و دائما در لعنت خدا و ملائکه قرار می گیرد تا زمانی که یک قیراطی و یک قرانی در نزد او باشد دائما مورد لعن خدا و ملائکه الهی قرار می گیرد. و در بعضی از روایات فرمودند که ربا هفت جزء دارد کمترین گناهش مثل این است کسی که با مادر خودش در مسجدالحرام نعوذ بالله زنا کند یعنی کمترین گناه ربا خوار طبق روایت پیغمبرخدا(ص)می فرماید:مثل اینکه با مادرش نکاح کند آن هم «فی بیت الله الحرام» مثل اینکه در مسجد الحرام نعوذ بالله با مادر خودش عمل خلاف را مرتکب شود. این بخشی از آیات و روایاتی بود که در باب درآمد نامشروع خدمتتان عرض کردم البته بحثها در این زمینه زیاد است وضعیت بانکهای ما چه می شود؟ چگونه از ربا فرار بکنیم؟ مضاربه چه نقشی می تواند داشته باشد؟ چگونه ما به سمت تولید حرکت بکنیم؟ اینها مباحثی است که انشاء الله اگر عمری باشد در خطبه های آینده خدمتتان عرض می کنم.

خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»
مجدداً تاکید می کنم نکته ای را که در خطبه اول عرض کردم چون تعدادی از نمازگزاران در آغاز خطبه نبودند باز هم تکرار می کنم. بحثهای درآمدهای نامشروع که مطرح می کنیم معنایش این نیست این گناه الان در جامعه هست یعنی در شهری که ما در آن زندگی می کنیم نه دنبال این قصه هستیم و نه می دانیم هست یا نیست، نه کسی به ما چیزی گفته و نه علم و اطلاعی داریم منتهی از باب تذکر و دور شدن از این حرمت الهی این مباحث مطرح می شود.

تفسیر تقوا از دیدگاه امام صادق (علیه السلام)
امام صادق(ص) می فرمایند: تفسیر تقوا این است هر کجا خدا دستور داده، باشیم هر کجا خدا فرموده،نباش نباشیم. این معنای تقوا خیلی روشن و واضح، یکی از جاهایی که خداوند متعال گفته باش حضور در نماز جمعه است. نماز جمعه مظهر تقوا و انسانهای با تقوا است انشاءالله خدا با شایستگی از همه ما مقبول بگرداند.


تشکر و قدردانی به مناسبت حضور در راهپیمایی 22 بهمن
اولین نکته در خطبه دوم مجدداً باید همانطور در خطبه های گذشته عرض کردم تشکر و قدردانی می کنم از همه شما عزیزان و بزرگواران به مناسبت حضور در راهپیمایی 22 بهمن، بیش از 50 میلیون طبق آماری که از سایتهای مختلف اعلام کردند مردم در راهپیمایی حضور داشتند 45 میلیون در غیر از تهران و 5 میلیون نفر در تهران شرکت کردند.

ناکام ماندن طرح دشمن برای نابودی اسلام در 22 بهمن
دشمن خیلی برنامه ریزی کرده برای 22 بهمن از ماههای قبل برنامه ریزی کردند که 22 بهمن امسال جمهوری اسلامی سرنگون است و حمام خون در ایران اسلامی برپاست همچنین خوابهایی که آنها دیدند آن هم بعضی از افرادی که این حرفها را زدند خدمتتان عرض می کنم یکی از آدمهای خارج نشین ضد انقلاب به نام محسن سازگاران 7 بهمن گفته بود راهپیمایی 22 بهمن حکومت را فلج می کنیم، کمر حکومت را می شکنیم مشروعیت زدایی می کنیم، شکاف در حکومت ، دولت را ساقط می کند، 22 بهمن مراکز قدرت را می گیریم کار را دیگر تمام می کنیم خوب همچنین خوابهای آشفته ای، نقش رسانه های دروغگوی غربی و ظاهراً می گویند بیطرف ولی واقعا این طور نیست وقتی آدم نقشه اینها را می ببیند، اینها برنامه ریزی کردند که بله 22 بهمن امسال از آن 22 بهمن هاست که جمهوری اسلامی سرنگون می شود و رادیو بی بی سی اعلام کرده بود که این مراسم به محل کشمکش و قدرت نمایی مخالفان و هواداران دولت تبدیل می شود. خوب این نقشه ای بود که اینها برای نظام جمهوری اسلامی کشیدند و گفتند رنگ سبز آمریکایی جنبش سبز آمریکایی هم غالب می شود و دیگر کار مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) و اسلام و همه چیز تمام می شود و آمریکایی ها یک نفس راحتی در این سالها می کشند.

نمایش وحدت ، بصیرت و جلوه نصرت خدا
ولی نمایشی که مردم دادند همه چیز را، اولاً یک نمایش وحدت، بصیرت، قدرت، ایمان، ولایتمداری، جلوه نصرت خدا و دست خدا بود «ان تنصرو الله ینصرکم » نصرت الهی را مشاهده کردیم، مردم دنیا مشاهده کردند بله اختلاف سلیقه را هیچ کس نمی تواند منکر شود در یک خانواده 5 یا6 نفری هم اختلاف سلیقه است بله در انتخابات یکی می گوید این آقا و دیگری آن آقا، ولی وقتی که اصل نظام به خطر می افتد دشمن می خواهد اصل نظام و زحمات امام(ره) و شهداء را از بین ببرد دیگر کسی در خانه اش نمی نشیند بگوید حالا ما با هم اختلافات حزبی، جناحی و خطی داریم خوب حضور پیدا نمی کنیم خیر! در همین شهرستان شما دیدید با سلایق مختلف زن و مرد با شکوه هم در نهم بهمن و هم در راهپیمایی بسیار با شکوه 22 بهمن همه شرکت کردند این بصیرت است این افتخار است واقعا آدم در نظامی زندگی می کند که مردم اینقدر وحدت و همدلی دارند.

تشکر مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن
من بخشی از پیام مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) را انتخاب کردم در تشکر از مردم، خدمت شما بزرگواران عرض می کنم حتما شما از رادیو و تلویزیون شنیده اید ولی باز هم می خواهم رسماً در نمازجمعه اعلام کنم می فرمایند: خجسته باد گامهای استوارتان ، سر بلند باد پرچم همت و آزادگیتان، درود خدا بر عزم راسخ و بصیرت بی همتایتان که همیشه در لحظه نیاز، صحنه رویارویی با بددلان و بدخواهان را عرصه پیروزی حق می گرداند و نمایشگاهی از عزت و عظمت می آراید و سپاس از ژرفای دل و جان، آفرینده هستی را که دست قدرت خود را در عزم و ایمان و بصیرت شما نمایان ساخت در سی و یکمین سالروز تولد جمهوری اسلامی نیرومندی و سرزندگی نظام را که بر ایمان و اعتماد به نفس ملتی کهن تکیه زده است پیش از همیشه به رخ دشمنان بکشد.
تمام نقشه هایی که دشمنان ما، در طول این مدت قبل از انتخابات و بعد از انتخابات و نقشه نابودی نظام را اینها داشتند. به لطف الهی امیدشان به ناامیدی تبدیل شد.

پیام راهپیمایی 22 بهمن
پیام این راهپیمایی چه بود؟ پیام این راهپیمایی چون تهاجم دشمن روی اول شخص، مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) بود.
1-اولین پیام بیعت مجدد مردم با مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) بود، از عکسهایی که در این راهپیمایی بود این مطلب مشخص می شد.
2-دومین پیام این راهپیمایی وفاداری به نظام، انقلاب، به آرمانهای حضرت امام(ره). مردم ایران با امام بزرگوار پیمان بستند و به دستور او حرکت، خون دادند، مجروح و جانباز دادند چون این اعلام وفاداری بود به آرمانهای حضرت امام(ره).
از فتنه گران ابراز تنفر بود. ما تا جایی همراه شما هستیم که به نظام جمهوری اسلامی کسی نخواهد آسیب برساند اگر نقشه آسیب داشته باشید هیچ کس با شما همراهی نمی کند. در تهران 5 میلیونی که حضور پیدا کردند همه این 5 میلیون رأی به آقای احمدی نژاد داده بودند؟ نداده بودند رأیها مختلف بود. ولی چرا حضور پیدا کردند؟ اعلام کردند ما در صحنه انقلاب هستیم. ما انقلاب و نظام را دوست می داریم ولی در چهارچوب نظام با هم رقابت صحیح می کنیم. مثل این می ماند که نقشه خانه ای را فرض کنید یک نفر دوست دارد در این ساختمان به قول امروزیها اُپن باشد و یک اتاقش را باز می کند و آشپزخانه اپن باشد، یک نفر دوست دارد اتاقهای مختلف داشته باشد خوب اینها هیچ اشکالی ندارد، ولی یک دفعه کسی می خواهد لودر بردارد و ساختمان را خراب کند کسی به این اجازه نمی دهد که اینگونه کاری را بکند بله حالا اختلاف سلیقه هست و بعد از این هم خواهد بود اما کسی بخواهد یک لودری را بردارد آسیب بزند به بنای مستحکم نظام جمهوری اسلامی و امام(ره) و شهدا هیچ کس تحمل نمی کند، هیچ کس زیر بار این ننگ نخواهد رفت.
3- سومین پیام دیگر، استکبار ستیزی در برابر آمریکا، خیلی نقشه کشیدند و ملت باز هم ایستادگی خودش را در مقابل آمریکا نشان داد. یک شعار داده بودند مستضعفین و محرومان خیلی ناامید و مردم مظلوم غزه و لبنان اینها خیلی ناامید شده بودند. شعار اصلی این بود که: هم غزه و هم لبنان جانم فدای ایران، که تبدیل کردند به این شعار نه غزه و... شعاری که برخلاف نظر امام(ره) بود، از روز اولی که امام (ره) قیام را شروع کردند مخالفت با اسرائیل جزء اهداف مهم امام (ره) بود خط امام (ره) یعنی مبارزه با اسرائیل، یعنی حالا هر که می خواهد با اسرائیل صلح بکند این دیگر از دایره محبت و طرفداری امام(ره) جدا و خارج شده است اینهایی که شعار دادند کاری به امام(ره) واقعا نداشتند. پایبند به شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی نبودند.

همراهی سه نسل انقلاب
یک چیز دیگری که خیلی جالب بود نسل اول، دوم و سوم همه با هم آمده بودند و دشمن می خواست نسل دوم و سوم را جدا کند ولی زیبایی این حرکت، حتی شکوهش از نهم بهمن هم بیشتر بود. سه نسل با هم آمده بودند وفاداری خودشان را اعلام کنند و همینطور مطالب دیگری را خدمتتان عرض کنم که در این راهپیمایی موج می زد.

دلالی وزیر امورخارجه آمریکا در کشورهای اطراف
نکته دوم آمریکاییها بعد از این شکست مفتضحانه، دلال خود را فرستادند به کشورهای اطراف، وزیر امورخارجه دلالی کند این را ببیند، آن را ببیند اینکه جمهوری اسلامی را بترسانند و تحریم را بر علیه جمهوری اسلامی بیشتر بکنند. سفری داشت وزیر امور خارجه آمریکا به کل اطراف از جمله عربستان سعودی، که نفت را شما به چینیها بدهید چین دیگر از ایران نفت نخرد و ایران در اقتصادش ضربه وارد شود البته اینها موفق نمی شوند و حاشیه سازی است اینها جبران شکست مفتضحانه شان نخواهد شد ضربه کاری که استکبار از حضور 22 بهمن مردم خورده با این حرکات اینها نمی توانند خودشان را جمع و جور کنند و از یک طرف یک حرفی زده این دلال که بله ایران دنبال دیکتاتوری نظامی هست حالا چه کسی این حرف را می زند؟ رطب خورده را کی منع رطب کند.شما که تسهیلات و سلاحهای اتمی را هم ساختید و هم علیه بشریت استفاده کردید ایران هم پایبندی خودش را اعلام کرده است. مردم منطقه را می خواهند از ایران بترسانند که اگر با ایران در جنگ همراه ما نشوید ایران بمب اتم می سازد و شما را نابود می کند. خوب کسی دارد این حرفها را می زند که تسهیلات اتمی و کلاهک و دهها و هزاران کلاهک اتمی هم خودش و هم اسرائیل دارد بنابراین مردم منطقه هم گوش به حرف این دلال نخواهند داد و نتیجه ای عایدش نخواهد شد.

تصمیم مجلس برای کاهش سطح روابط با انگلیس
نکته بعدی که باید خدمت شما بزرگواران عرض کنم این است که مجلس یک تصمیم بسیار خوب گرفته برای اینکه انگلیسی ها در هر برهه ای که ما دیدیم به کشور ما خیانت کردند مجلس تصمیم گرفته که سطح روابط را کاهش بدهد، از طرفی سفیر انگلیس خیلی ناراحت شده و پرخاش کرده و نامه ای هم نوشته به مجلس که مرتباً جواب دادند گفته اند که ما هیچ نقشی نداشتیم ما چه نقشی در تضعیف جمهوری اسلامی داشتیم که حالا شما می خواهید رابطه تان را با ما کم کنید؟
جنایات انگلیس
من بعضی از جنایات انگلیس را نوشته ام:
1- در سرکوب قیامهای آزادی بخش در جهان اسلام نقش مهمی داشتند.
2- در ایجاد رژیم صهیونیستی و استعمار کشورهای اسلامی، فرقه های مختلفی که اینها درست کردند مثل وهابیت، بهایئت، شیخیت اینها نقش داشتند و تفرقه بین مسلمانان ایجاد کردند.
3- کودتای 28 مرداد و سرکار آوردن رضاخان و محمدرضا پهلوی
4-شکست قیام مشروطه
5- سرکوب رهبران آزادی خواه، مذهبی و ملی مثل رئیس علی دلواری، ستارخان، باقرخان
6- مبارزه با ملت ایران در صنعت ملی شدن نفت
7-شرکت در محاصره اقتصادی
8- حمایت کامل از سلمان رشدی
9- حمایت از صدام در جنگ و وقتی می خواستند عراق را محکوم کنند اینها نگذاشتند.
10- ایجاد اختلاف و آشوب در کشور.
یک لیست بلند بالایی که اگر بخواهیم شمارش کنیم از جنایات انگلیسیها، ما هم واقعا از مجلس هم حمایت می کنیم و هم درخواست می کنیم نه تنها رابطه را کاهش بدهند بلکه با این جرثومه فساد باید قطع رابطه کنند.

جنایت بزرگ اشغالگران در انفجار حرم عسکریین(ع)
مطلب بعدی سالگرد یک جنایت بزرگ است بر علیه یکی از مهمترین مراکز دینی و مذهبی ما ، سوم اسفند ماه شاهد انفجار حرم عسکریین(ع) در شهر سامراء هستیم. یک گنبد بسیار بزرگ با دو امام و مادر و عمه امام زمان(عج) اصلا زندگی اهل بیت(ع) در همین خانه بوده است.امام رضا(ع) در ایران زندگی نکردند ولی اینجا حرمشان هست اما در سامراء و حرم عسکریین(ع) خانه و زندگیشان بوده است.
بیست نفر از اشغالگران آمریکایی که لباس افسران عراقی را پوشیدند، آمدند دستهای خادمهای حرم را بستند چند بمب قوی در این حرم و یکی هم در سرداب مقدس کار گذاشتند و دو مرتبه بعد از آن هم دوباره تخریب کردند. خوب اینها کار کیست؟ واقعا کار آمریکا، کار انگلیس،کار اسرائیل،کار وهابیون، کار تفکر طالبانی، اینها را کی بوجود آورده است؟ اصلا طالبان را آمریکایی ها بوجود آوردند . مردم عراق در کنار هم شیعه وسنی زندگی می کردند.


هدف اصلی از انفجار حرمیین عسکریین(ع)
کلاً اینها اهدافی که دارند:
1- اولاً اسلام در مقابل صهیونیستها ایستاده، که اینها می خواهند منحرفش کنند می گویند اسلام در مقابل مسیحیت.
2- دوباره از آن مرحله بیایند شیعیان را در مقابل اهل سنت قرار دهند.
3- سنی در مقابل سنی و شیعه را دوباره در مقابل شیعه قرار دهند.
این برنامه استکبار هست بخاطر اختلاف و دو دستگی و گفتند این کار را انجام می دهیم شیعیان هم به جان مظلومین و به جان اهل سنت که کاری نداشتند می افتند و در واقع حمام خون در عراق راه می افتد این هم سالگرد جنایت هم آمریکا و انگلیس لعنت الله علیهم و هم وهابیون است.

روز روحانیت و دفاع مقدس
چند نکته دیگر عرض کنیم حرف را جمع کنیم روز شنبه حمله جنگنده رژیم بعث به هواپیمای مسافری و شهادت 40 نفر از جمله مرحوم شیخ فضل الله محلاتی (رحمة الله علیه) ، روز روحانیت و دفاع مقدس نام گذاری شد.
مطلب دوم کودتای انگلیس را داریم در سوم اسفند.

شهادت امام حسن عسکری(ع)
شهادت امام حسن عسکری(ع)را هم در روز سه شنبه همین هفته داریم . انشاء الله مومنین متدینین در مجالس عزای این امام شرکت کنند.

سالروز آغاز امامت حضرت صاحب الامر(عج)
5 اسفند سالروز آغاز امامت حضرت صاحب الامر(عج)است چه خوب است که جشن گرفته شود آغاز امامت امام زمان(عج)، حتی اگر مسجدها بتوانند یک شامی را تدارک ببینند و شیعیان و دوستان امام زمان (عج) را دعوت کنند مجلس شاد داشته باشند بسیار عالی است.

نهم ربیع الاول قتل عمر بن خطاب
نهم ربیع قتل عمر بن خطاب است. عمر به خاطر کارهایی که انجام داده بود بدست ابولؤلؤ با چند ضربت کارد که به او زد و در بستر بیماری قرار گرفت حالا گفتند خوب می شود و از این حرفها آمدند یک مقداری شیر به او دادند خواستند ببینند چه وضعیتی دارد شیر که دادند دیدند شیر از جای کارد شروع کرد بیرون آمدن به او دلداری دادند نه طوری نمی شود بعد دیگر به درک واصل شد و از دنیا رفت. حالا من در این جمع همین مقدار دیگر بیشتر از این محدودیت دارم نمی توانم حرف بزنم.

سالروز ازدواج پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س)
پنجشنبه دهم ماه ربیع سالروز ازدواج پیامبر(ص) با حضرت خدیجه(س) است.
والسلام علیکم و رحمة الله
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.